تاریخ: 16:24 :: 2020/03/01
آخرین خبرها درباره شیوع ویروس کرونا در جهان

آخرین اخبار درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و پیامد‌های جهانی ناشی از گسترش این بیماری را در این گزارش دنبال کنید.

ویروس کرونا تاکنون حدود ۶۴ کشور جهان را درگیر کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون ۸۶ هزار و ۹۹۲ مورد، مرگ و میر ناشی از آن ۲ هزار و ۹۷۹ مورد و تعداد بهبودیافتگان ۴۲ هزار و ۳۳۴ مورد بوده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان را در اینجا مشاهده کنید:


۳۲ ایرانی در ارمنستان قرنطینه شدند

آرسن توروسیان، وزیر بهداشت ارمنستان، روز یکشنبه و در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ۳۲ شهروند ایرانی در هتل گولدن پَلِس شهر تساغکادزور قرنطینه شدند.

او این اقدام را ناشی از ثبت نخستین شهروند ارمنستانی به ویروس کرونا اعلام کرد. به گفته او، تاکنون در ارمنستان ۱۱۷ مورد آزمایش تشخیص ویروس کرونا انجام شده که تنها نتیجه یک مورد از آنها مثبت بوده است.


کرونا آژانس‌های مسافرتی ارمنستان را بیکار کرد

«آزویان» رئیس انجمن آژانس‌های توریستی و مسافربری ارمنستان امروز اعلام کرد: به علت شیوع ویروس کرونا همه تورهای گردشگران خارجی به ارمنستان برای دو ماه اول بهار لغو شده‌اند.


کروناویروس شرکت ال‌جی را نیز به تعطیلی کشاند

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display) وابسته به کمپانی ال جی که از بزرگترین تولیدکننده‌های پنل ال‌ ای دی و صفحات تلفن‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد کارخانه خود در «گومی» کره جنوبی را بطور موقت تعطیل کرده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که جواب آزمایش ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» برای یک متصدی بانک در نزدیکی این کارخانه مثبت اعلام شد.


توجه پوتین به کرونا

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مسکو همه تلاش خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته است و اوضاع تحت کنترل قرار دارد.


افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کویت

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد با ثبت ۱ مورد جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۴۶ نفر افزایش یافت.


افزایش بازرسی‌ها در چین برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا

یک مقام گمرک چین اعلام کرد چین بازرسی از وسایل نقلیه و افرادی که از کشور‌هایی می‌آیند که ویروس کرونا در آن‌ها به شدت شیوع یافته است، افزایش می‌دهد.


بهبود بیش از نیمی از بیماران کرونایی چین

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۷۹۸۲۴ نفر رسیده است و از بین آن‌ها ۴۱۶۲۵ نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده اند که ۵۲.۱ درصد از کل بیماران است. ۳۲۹۴۹ نفر هنوز مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارند.


جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن

یک مرد سالخورده ژاپنی روز یکشنبه بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در منطقه «هوکایدو» جان باخت که به این ترتیب وی سومین فردی است که بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این منطقه جان خود را از دست می‌دهد.

مقامات ژاپن اعلام کردند تا امروز شمار تلفات ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در ژاپن به ۱۲ نفر رسیده است.

بالاترین آمار آلودگی به ویروس کرونا در جزیره هوکایدو در شمال ژاپن ثبت شده است که ۶۶ نفر به دلیل آلودگی به این ویروس در بیمارستان‌ها بستری و تحت مراقبت‌های درمانی هستند.

مقامات منطقه هوکایدو ژاپن روز جمعه در این منطقه حالت فوق العاده محلی اعلام کردند.


تعداد مبتلایان به کرونا در کره‌جنوبی از ۳۵۰۰ نفر فراتر رفت

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز (یکشنبه) از ثبت ۳۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که با این حساب، آمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی به ۳۵۲۶ نفر می‌رسد.

همچنین با عبور تعداد مبتلایان از ۳۵۰۰ نفر امروز کلیسا‌ها در کره جنوبی تعطیل شد.


بحران کمبود ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا

شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش بی‌سابقه تقاضای کالاهای پایه‌ای و همچنین محصولات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دولت آمریکا را برای تامین این نیاز‌ها با مشکل مواجه کرده است.

به مردم آمریکا توصیه شده است، اگر در سلامت هستند، ماسک نخرند تا درصورتیکه نیرو‌های پزشکی به ماسک احتیاج داشته باشند بتوانند آن‌ها را تهیه کنند.


ثبت نخستین مرگ بر اثر کرونا در استرالیا

مقامات استرالیا از ثبت نخستین مرگ در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.


افزایش شمار تلفات در چین به ۲۸۷۰ نفر

با ثبت ۳۵ مورد جدید مرگ در چین، شمار تلفات ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۸۷۰ نفر افزایش یافت.

همچنین با ثبت ۵۷۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین شمار مبتلایان به این ویروس به ۷۹۸۲۴ نفر افزایش یافت.


ارمنستان هم به جمع کشورهای درگیر کرونا پیوست

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.


اولین نفر بر اثر ابتلا به کرونا در تایلند جان باخت
خبرگزاری رویترز از ثبت اولین مورد مرگ فرد مبتلا به ویروس کرونا در تایلند خبر داد.

اولین موارد ابتلا به کرونا در کشور‌های ایرلند، اکوادور و لوکزامبورگ

با مشاهده اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای ایرلند، اکوادور و لوکزامبورگ، تعداد کشورهایی که این ویروس به طور رسمی در آن‌ها شیوع یافته به ۶۴ کشور در جهان افزایش یافت.

 

برچسب ها: