تاریخ: 21:34 :: 2020/01/30
مهدی طارمی، میلیاردر جدید فوتبال ایران

در آخرین ساعات بازار نقل و انتقالات زمستانی، یک برنامه تلویزیونی در پرتغال، زوایای جدیدی از قرارداد مهدی طارمی با ریوآوه را فاش کرد.

بمهدی طارمی بعد از نمایش فوق العاده در ریوآوه، موردتوجه چند تیم از جمله پورتو، اسپورتینگ لیسبون و بوردو فرانسه قرار گرفته. طارمی که تا به حال ۹ گل برای تیمش زده، هیچ بعید نیست در همین فرصت باقی مانده به یک تیم بزرگتر منتقل شود اما حتی اگر این اتفاق نیافتد، باز هم در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی شود؛ این مهاجم ملی پوش ایرانی به محض انتقال از ریوآوه تبدیل به یک میلیونر می شود.

اخیرا در یک برنامه تلویزیونی ورزشی پرتغال، وقتی صحبت از تمایل باشگاه اسپورتینگ به جذب طارمی جریان داشت، مشخص شد مهدی روی خودش سرمایه گذاری کرده و قراردادش با ریوآوه به شکلی است که اگر به هر تیم دیگری منتقل شود، فقط ۵۵ درصد به باشگاه می رسد و ۴۵ درصد سهم خود اوست. این قرارداد هوشمندانه، طارمی را تبدیل به یک فوتبالیست ثروتمند می کند.

درحال حاضر ریوآوه روی طارمی ۶ میلیون یورو قیمت گذاشته که البته بعید است باشگاهی حاضر شود این مبلغ را پرداخت کند. کما اینکه پیشنهاد اولیه اسپورتینگ، یک میلیون یورو بوده که بلافاصله رد شده است. حالا اگر ارزیابی سایت ترانسفرمارکت که ۳ میلیون یورو روی طارمی قیمت گذاشته را ملاک قرار دهیم، این بازیکن با انتقال به تیم بعدی چیزی حدود یک میلیون وسیصد وپنجاه هزار یورو دریافتی خالص از این انتقال خواهد داشت و این عدد، جدا از حقوقی است که از باشگاه جدیدش دریافت می کند.

همانطور که می دانید وقتی یک بازیکن بین دو باشگاه منتقل می شود، عددی که اعلام می شود به باشگاه اولیه می رسد. یعنی همان چیزی که ما در فوتبال ایران به آن «پول رضایت نامه» می گوییم و حالا طارمی با قراردادی که با ریوآوه بسته، خودش هم در این نقل و انتقال شریک است و عدد قابل توجهی به دست خواهد آورد.

مطابق آمار ترانسفر مارکت، طارمی در زمانی که عضو باشگاه پرسپولیس بوده با قیمتی حدود ۵۰۰ هزار یورو به الغرافه قطر منتقل شده و پس از اتمام قراردادش با این باشگاه قطری با قراردادی آزاد به باشگاه پرتغالی پیوسته است.

کارشناس تلویزیون پرتغال با تاکید بر اینکه مذاکره بر سر انتقال طارمی همچنان ادامه دارد، از این مهاجم ملی پوش ایرانی به عنوان یک «بازیکن حرفه ای» یاد کرد و گفت: مهدی با سایر بازیکنان ریوآوه ارتباط خوبی برقرار کرده و با آن ها صمیمی شده. او به صورت فوق العاده حرفه ای، هرچیزی که در توانش است در زمین بروز می دهد و مورد توجه اسپورتینگ قرار گرفته.

اسپورتینگ، سومین قطب فوتبال پرتغال بعد از پورتو و بنفیکا است و فعلاً در جدول رده بندی لیگ پرتغال در رده سوم قرار دارد. فیلیپه لوئیز برزیلی، خسه اسپانیایی (مهاجم سابق رئال مادرید و پاری سن ژرمن) و دو آرژانتینی مارکوس آکونیا و لوسیانو ویتو، مهاجمان اصلی این تیم لیسبونی هستند.

برچسب ها: ,