تاریخ: 11:16 :: 2019/07/07
مدیر جدید شبکه قرآن کیست؟

با حکم معاون سیما «جواد شیخ‌اکبری» به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما منصوب شد.

مرتضی میرباقری معاون سیما، در حکمی جواد شیخ اکبری را به عنوان مدیر شبکه قرآن و معارف سیما منصوب کرد.

در حکم مدیر شبکه قرآن آمده است:

با عنایت به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با بهره گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مهندسی و مدیریت پیام در ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تعمیق و گسترش دین باوری و ارزش های اخلاقی، معنوی و انقلابی در جامعه و نیز معرفی سبک زندگی مبتنی بر قرآن و عترت و جامعه سالم قرآنی اهتمام ویژه ای داشته باشید.

استفاده از دانش و تجربیات حوزه های علمیه، محافل قرآنی و اساتید برجسته دانشگاهی؛ پخش زیباترین تلاوت ها و عمیق ترین بحث های معرفتی با ساختارهای زیبا و هنرمندانه و ارتباط مستمر با محافل قرآنی و معارفی در سراسر کشور و انعکاس فعالیت های آنها و به خصوص پویش گسترده برای حفظ قرآن کریم از دیگر موارد تاکید شده در این حکم است.

همچنین میرباقری از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی در طول تصدی سرپرستی شبکه صمیمانه قدردانی کرده است.

جواد شیخ اکبری متولد ۱۳۵۷ و دانش آموخته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و الهیات از دانشگاه امام صادق(ع) است. وی سال ۱۳۸۰ وارد سازمان صدا وسیما می شود و به عنوان محقق و پژوهشگر با مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما فعالیت خود را آغاز می کند و سردبیری برنامه های زنده و بخش های مختلف خبری، دبیر شورای راهبردی، مدیریت گروه اقتصاد و سیاسی شبکه خبر و جانشینی رییس این شبکه در امور تولید و مدیرکلی تولید و تامین برنامه های خبری شبکه خبر را در کارنامه کاری خود دارد.

وی همچنین عضو شورای طرح و برنامه شبکه سه و پنج سیما، عضو شورای راهبردی شبکه شما، مشاور تولید مدیر شبکه پنج سیما، عضو شورای نظارت اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی و مدیر گروه مستند شبکه ایران کالا بوده است.

مدیریت و نظارت بر تولید مستندهای شاخص و ارزشی همچون «راز آرماگدون»، «خط امام»، «پایانی بر پایان»، «اشغال»، «نهم دی انقلاب سوم»، «بحران در سوریه»، «هم زبانی و بی زبانی» و … از دیگر سوابق حرفه ای مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما است.