تاریخ: 10:17 :: 2019/06/09
لاریجانی: معامله بزرگ قلابی قرن به معادله بی‌هویتی صهیونیست‌ها تبدیل شد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در راهپیمای روز قدس گفت که ملت ایران معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی تبدیل کردند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس از حرکت گسترده و هوشمندانه مردم ایران در روز قدس قدردانی کرد و گفت: ملت ایران در مقابل وظیفه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین، غیرت دینی و انقلابی خود را به نمایش گذاشتند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

وی اضافه کرد: سال‌ها پیش رهبری معظم انقلاب راه‌حل دقیقی را برای مسئله فلسطین ارائه کردند و چند روز پیش آن را مجدداً مطرح کردند که آن رجوع به آرای ملت فلسطین است که از چند جز تشکیل شده است.

ماموریت به وزارت خارجه درباره راه حل دموکراتیک مساله فلسطین

لاریجانی در توضیح راه حل مسله فلسطین بیان کرد: اولاً در مسئله فلسطین همه اطراف و سازمان ملل با راه حل دموکراتیک همه‌پرسی تن در دهند. ثانیاً، همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند و سپس در یک رفراندوم همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند. در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آرای اکثریت آنان تشکیل می‌گردد، نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم گیری شود.

وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی اگر به دنبال حل مسئله مزمن در منطقه هستند، راه حل دموکراتیک این است و اگر دنبال کلاهبرداری سیاسی هستند، بدانند با مقاومت قوی در منطقه مواجه خواهند شد. لازم است وزارت خارجه این نظریه را در مجامع بین المللی دنبال کند.

رئیس مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، گفت: این فرمایشات عمیق، استوار و راهگشای حرکت ملت در شرایط فعلی بود. ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و عاقلانه و شجاعانه و مبتکرانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک راهبرد دقیقی است که علاوه بر اینکه طراحی موذیانه دشمن را خنثی می‌کند، به افزایش قدرت ملی کشور مدد می‌رساند.

وی ادامه داد: توجه به اولویت نخست کشور که موضوع اقتصادی است و توجه جدی به استقلال اقتصادی و کارآفرینی و تولید ملی و رفع موانع آن مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. در این زمینه یکی از موضوعات مهم، مسئله مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد متوسط افراد را در بر می‌گیرد که این رقم بسیار نامتعادل است.

بیرون کشیدن زمین از بورس سازی؛ یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن

لاریجانی یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن را بیرون کشیدن زمین از بورس سازی دانست و گفت: داشتن طرح فراگیر در ساخت و ساز مسکن نیز ضروری است و یکی از مسائل و چالش‌هایی که نمایندگان به آن می‌پرداختند، همین موضوع بوده است.

وی افزود: کمیسیون عمران مجلس در این زمینه جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و نهایتاً در جلسه‌ای با حضور وزیر مسکن، رئیس بانک مرکزی، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مرکز پژوهش‌ها، رئیس کمیسیون عمران، ابعاد این طرح بررسی شد. راهکارهای تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال از سطح روستا تا شهرهای کوچک و متوسط و بزرگ و نحوه پشتیبانی دولت و تسهیلات بانکی در سطوح مختلف مشخص شد.

رئیس مجلس افزود: امروز ابعاد این موضوع در این جلسه مطرح و از آرای نمایندگان محترم استفاده خواهد شد، این موضوع یکی از مسائل مهم جامعه مخصوصاً برای جوانان است که مجلس روی آن تمرکز کرده است و قطعاً تا وصول نتیجه آن پیگیری و نظارت خواهد کرد.

سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه تأسف آور و ناشیانه بود

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه در دیدار با ترامپ گفت: سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه در دیدار با آقای ترامپ تأسف آور و ناشیانه بود، این گونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر ایشان حرجی نیست اما این مطالب از زبان آقای مکرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی که در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی رئیس جمهور محترم منتقل می‌نمودند، نداشت. ظاهراً ایشان با هر کسی ملاقات و مذاکره‌ای دارد مطابق میل او سخن می‌گوید.

وی تصریح کرد: اگر آقای مکرون اینقدر در حل مسائل بین المللی و در خط و نشان کشیدن برای سایر ملت‌ها متبحر است، بهتر نیست مشکلات داخلی خود را سروسامان دهد که اینقدر کشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نگذارد؟

لاریجانی در خاتمه یادآور شد: از رئیس جمهور عراق که در کنفرانس اخیر در عربستان با درایت و فهم درست از شرایط منطقه از جایگاه ملت رشید عراق پرده از مسئله‌سازی سعودی برداشت و از ملت ایران حمایت کرد، تشکر می‌کنیم و از دولت سوریه هم در این باره سپاسگزاریم.