تاریخ: 11:55 :: 2019/06/02
لیورپول ۲-۰ تاتنهام: آنها هرگز تنها قدم نمی زنند

لیورپول با پیروزی 2-0 مقابل تاتنهام، قهرمان رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد.

در شبی که دو تیم نمایش چندان درخشانی ارائه ندادند، در نهایت این لیورپولی ها بودند که با گل های محمد صلاح و دیووک اوریگی به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را از آن خود کردند.

بازی هنوز جا نیفتاده بود که لیورپول روی اولین حمله اش صاحب یک ضربه پنالتی شد. سادیو مانه که در گوشه محوطه جریمه تاتنهام صاحب توپ شده بود، قصد ارسال آن را داشت که توپ به دست سیسوکو برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. صلاح پشت ضربه قرار گرفت و با یک شوت محکم به وسط دروازه، حساب کار را ۱-۰ کرد.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا اینکه در دقیقه ۱۰، روی حرکت سون و دفع توپ ناقص مدافعان لیورپول، سیسوکو صاحب موقعیت شد اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه آلیسون پیدا نکرد.

بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۱۷، شوت خطرناک ترنت الکساندر آرنولد، لوریس را به زحمت انداخت اما توپ از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت.

تلاش دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی ادامه داشت و البته این لیورپولی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نمی شد. در دقیقه ۳۸، این بار نوبت رابرتسون بود که با یک نفوذ خوب از سمت چپ و شوتی دیدنی، لوریس را مجبور به واکنش کند. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت این نیمه با همان یک گل به سود لیورپول به پایان رسید.

نیمه دوم را تاتنهام بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بر بازی مسلط بود اما بازیکنان این تیم نمی توانستند موقعیت خاصی روی دروازه لیورپول ایجاد کنند. در ادامه بازی متعادل تر شد اما در دقیقه ۵۸، این تاتنهام بود که صاحب موقعیت شد ولی ضربه سر فرتونگن از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۶، پوچتینو با فرستادن لوکاس مورا به زمین، تلاش کرد تا تیمش را هجومی تر کند اما این لیورپولی ها بودند که می توانستند در دقیقه ۶۹ توسط جیمز میلنر به گل برسند ولی ضربه خطرناک این هافبک باتجربه، با اختلاف کمی از کنار دروازه تاتنهام به بیرون رفت.

هرچه به دقایق پایانی نزدیک تر می شدیم، حملات تاتنهامی ها شدت می گرفت اما هوشیاری مدافعان لیورپول، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه ۷۵، سون بود که صاحب یک موقعیت خوب شد ولی فن دایک با حضور به موقع، توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۸۰ تاتنهامی ها تا آستانه باز کردن دروازه لیورپول پیش رفتند اما واکنش به موقع آلیسون، دروازه قرمزها را نجات داد. ۴ دقیقه بعد بار دیگر تاتنهام صاحب یک موقعیت خوب شد اما باز هم آلیسون مانع از باز شدن قفل دروازه لیورپول شد.

در مقابل، این لیورپولی ها بودند که در دقیقه ۸۶ به گل دوم رسیدند. اوریگی که با پاس ماتیپ صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت دقیق، توپ را به گوشه دروازه لوریس فرستاد.

تلاش بازیکنان تاتنهام برای جبران گل های خورده در دقایق پایانی ثمری نداشت و بازی با پیروزی ۲-۰ لیورپول به پایان رسید.