تاریخ: 10:45 :: 2019/06/02
هواوی کارمندان آمریکایی را به خانه فرستاد

دولت چین در واکنش به تحریم های آمریکا علیه هواوی مشغول تهیه فهرست سیاه از شرکت هایی است که در تجارت این کشور خلل ایجاد می کنند. همچنین هواوی کارمندان آمریکایی را به خانه فرستاد.

به نقل از آسوشیتدپرس، چین در اقدامی اعلام کرد مشغول تهیه فهرست سیاه از شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر قابل اعتمادی است که به تجارت این کشور ضربه می‌زنند.

به گفته برخی از کارشناسان این اقدام هرچند کوچک اما در چارچوب انتقام از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی انجام شده است. تحریم‌های دولت چین علاوه بر افراد و سازمان‌ها احتمالاً شامل ارسال محموله‌هایی از مواد معدنی نادری می‌شود که در تولید موبایل و خودروهای الکتریکی در آمریکا به کار می‌روند.

کاهش استخراج و ارسال مواد معدنی به آمریکا به اقتصاد چین نیز ضربه می‌زند. در حال حاضر این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان این مواد معدنی است.

تهیه فهرست سیاه از سوی چین نشان دهنده عمیق شدن اختلافات تجاری میان آمریکا و چین است. تحریم‌های آمریکا علیه چین سبب شد برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و اینتل کسب و کار خود با هواوی را محدود کنند.

این در حالی است که روز گذشته فایننشال تایمز اعلام کرد هواوی به کارمندانش دستور داده ملاقات‌های تجاری با آمریکایی‌ها را لغو کند. همچنین دو هفته قبل از کارمندان آمریکایی که مشغول کار در مرکز تحقیق و توسعه هواوی درشنژن بوده اند، خواسته شده تا املاک متعلق به هواوی را ترک کنند.

هواوی بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه اینترنتی و دومین تولید کننده بزرگ موبایل در جهان است.