گروه: : / . / فرهنگی
تاریخ: 11:01 :: 2019/06/01
تعلیق «معامله قرن» با خیزش قدسی ملت‌های مسلمان/ باشکوه‌ترین راهپیمایی در چهل سالگی

از ایران و یمن و عراق و بحرین تا مسجدالاقصی، دیروز با صدای رسا به معامله شرم، نه گفتند تا آمریکایی‌های شیطان صفت و صهیونیست‌های کودک‌کش بدانند، اگر حکام مرتجع و کلنگی عرب در خواب غفلت و خیانت به سر می‌برند، اما ملت‌های مسلمان، به هیچ وجه زیر بار ذبح حقوق حقه فلسطینیان نمی‌روند.

اتفاقات روز‌های اخیر، شکست زودهنگام طرح توطئه‌آمیز معامله قرن را رقم زده است. دیروز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان، فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند و مخالفت قاطع خود را با طرح توطئه‌آمیز معامله قرن اعلام داشتند.

از ایران و لبنان و سوریه و یمن و عراق و بحرین تا مسجدالاقصی، دیروز با صدای رسا به معامله شرم، «نه» گفتند تا آمریکایی‌های شیطان‌صفت و صهیونیست‌های کودک‌کش بدانند، اگر حکام مرتجع و کلنگی عرب در خواب غفلت و خیانت به سر می‌برند، اما ملت‌های مسلمان، به هیچ وجه زیر بار ذبح حقوق حقه فلسطینیان نمی‌روند.

«نه قاطع» به معامله قرن علیه فلسطینیان در ایران اسلامی
در ایران اسلامی، ام‌القرای جهان اسلام و پرچمدار محور مقاومت، دیروز در بیش از ۹۵۰ نقطه، مردم روزه‌دار، بلندترین فریاد را علیه توطئه آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن سر دادند و طی قطعنامه‌ای تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام داشتند.

بنا به گفته نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی، راهپیمایی امسال روز قدس در ایران اسلامی، باشکوه‌ترین راهپیمایی روز قدس طی ۳۹ سال اخیر بوده است. راهپیمایی‌ای که شعارش «شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین» بود.

خیزش در قدس شریف علیه «معامله شرم»
در قدس شریف، بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی، نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجدالاقصی خواندند. صهیونیست‌های جنایتکار نیز البته در این میان از عادت کودک‌کشی خود دست برنداشتند و  «عبدالله غیث» نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی را که برای قرائت نماز روز قدس به مسجدالاقصی رفته بود، به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

پیام صادره از بیروت؛ محور مقاومت در برابر توطئه آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن ایستاده است
در لبنان در راهپیمایی‌ای به نام «به سوی قدس» در «ضاحیه جنوبی» بیروت، مسلمانان لبنانی فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «نه به معامله قرن» سر دادند و از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شنیدند که «محور مقاومت در برابر تحقق طرح معامله قرن آمریکا خواهد ایستاد و ملت‌‌های منطقه نیز مانع از عملیاتی شدن جنایت معامله قرن خواهند شد».

حماسه آفرینی یمنی‌های مقاوم در روز قدس علیه معامله شرم
در یمن مقاوم نیز مردم سلحشور یمنی که بیش از چهار سال است با متجاوزان سعودی در حال نبرد هستند، در راهپیمایی روز قدس، حماسه آفریدند؛ مردم یمن در این راهپیمایی به توطئه آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن اعتراض کرده و هر گونه اقدام برای فراموشی آرمان فلسطین را مردود دانستند و تاکید کردند که علی‌رغم تجاوز آشکار آمریکا و جیره‌خواران سعودی‌اش، آرمان فلسطین تا ابد مسئله اول مردم یمن باقی خواهد ماند.

در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی نیز راهپیمایی روز قدس امسال به سبب فزونی توطئه‌های آمریکایی – صهیونیستی علیه سرزمین مقدس قدس، رونقی دوچندان داشت.

یک پیام واضح برای اتاق فکر شیطان صفتان آمریکایی و صهیونیستی و دنباله‌های خائن منطقه‌ای‌شان
بنابراین راهپیمایی باشکوه روز قدس توسط مردم مسلمان در سراسر بلاد اسلامی، این پیام واضح را برای اتاق فکر شیطان صفتان آمریکایی و صهیونیستی و دنباله‌های خائن منطقه‌ای‌شان مخابره کرد که توطئه معامله قرن محکوم به شکست است؛ توطئه‌ای که می‌خواهد، سرزمین مقدس قدس، قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم (ص) را به نام صهیونیست‌های اشغالگر سند بزند و ۶ میلیون آوراه فلسطینی را برای همیشه دور از سرزمین آباء و اجدادی‌شان نگه دارد.

هدف از توطئه معامله قرن آن است که هر گونه بحث و گفت‌وگو بر سر قدس، نوار غزه و آوارگان فلسطینی در خارج از سرزمین‌های اشغالی برای همیشه مسکوت بماند و این امر به معنای محاق آرمان فلسطین و تحقق رویای شوم جنایتکاران صهیونیستی است.

 

 مخالفت با معامله قرن؛ محور راهپیمایی روز قدس امسال در سراسر جهان اسلام
در همین رابطه، فرزان شهیدی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا به خبرنگار  گفت: از همان زمان مطرح شدن بحث معامله قرن، ملت‌های مسلمان نسبت به این طرح توطئه آمیز علیه فلسطینیان واکنش نشان دادند، اما اوج مخالفت‌ها با طرح توطئه‌آمیز معامله قرن، در راهپیمایی روز قدس متجلی شد و غریو اعتراض ملت‌های مسلمان به این توطئه خصمانه، در روز قدس به گوش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و جبهه سازکار منطقه‌ای به سرکردگی حکم سعودی رسید.

از نظر این کارشناس مسائل منطقه‌ای، محوریت راهپیمایی روز قدس امسال در سراسر جهان اسلام، مخالفت با طرح توطئه‌آمیز معامله قرن بود و پیام آشکار راهپیمایی دیروز نیز این بود که جهان اسلام به هیچ وجه پذیرای معامله قرن نخواهد بود.

شهیدی به خبرنگار میزان گفت: معامله قرن طرحی است که اگر چه مفاد آن به صورت رسمی و علنی انتشار نیافته اما از مانور تبلیغاتی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بر روی آن که با هدف عملیات روانی و یا القاء صورت گرفته، مشخص است که یک طرح یکجانبه و کاملا در جهت منافع اسرائیل است و بنا دارد حقوق اولیه ملت فلسطین را به گرد فراموشی بسپارد.

ناکامی صهیونیست‌ها در تشکیل کابینه و تعلیق توطئه!
اما اتفاق دیگری که زمینه شکست زودهنگام توطئه معامله قرن را فراهم آورده است، ناتوانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در تشکیل کابینه ائتلافی بود. چهارشنبه شب (۸ خرداد) خبر رسید که نتانیاهو از حرب لیکود نتوانسته نظر مساعد احزاب دسته راستی دیگر از جمله حزب «خانه ما» آویگدور لیبرمن را برای تشکیل کابینه ائتلافی جلب کند؛ بنابراین کنست یا همان پارلمان رژیم اشغالگر منحل شده و باید انتخابات مجدد در اراضی اشغالی در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) برگزار شود.

ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی به معنای تعلیق طرح توطئه‌آمیز معامله قرن است؛ چرا که پیش‌تر ترامپ و دامادِ صهیونیستش یعنی «جارد کوشنر» که دلال این طرح توطئه‌آمیز است گفته بودند رونمایی از «معامله قرن» در زمان شکل‌گیری کابینه اسرائیل صورت می‌گیرد.

فروریختن یکی از پایه‌های توطئه معامله قرن
شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار به موضوع ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی هم اشاره کرد و گفت: نتانیاهو با رأی شکننده‌ای که در انتخابات فرودین ماه به دست آورد، علی‌رغم وعده‌هایی که به احزاب مختلف صهیونیستی حتی احزاب چپگرای این رژیم اشغالگر داد، نتوانست در کنست یا همان پارلمان رژیم اشغالگر، نظر مساعد اعضاء را برای تشکیل کابینه ائتلافی جلب کند و نتیجتا پارلمان صهیونیست‌ها منحل شد و باید در اراضی اشغالی مجددا در ماه سپتامبر یعنی شهریور ماه انتخابات برگزار شود.

از نظر این کارشناس عضو اندیشکده راهبردی تبیین، پرونده‌های قضایی متکثر، موقعیت سیاسی نتانیاهو را متزلزل کرده و بسیار بعید است که این فرد حتی در صورت پیروزی مجدد در انتخابات شهریور ماه بتواند کابینه ائتلافی تشکیل دهد.

شهیدی تاکید کرد: فعل و انفعالات سیاسی اخیر در اراضی اشغالی نشان داد که دوران نتانیاهو و به طور کلی راستگرایان افراطی اسرائیل به سرآمده است و این امر به معنای فروریختن یکی از پایه‌های توطئه معامله قرن است.

به اعتقاد این کارشناس مسائل منطقه، تا سه ماه آینده که انتخابات مجدد در اراضی اشغالی برگزار می‌شود، زمان به نفع فلسطینیان و محور مقاومت در نبرد علیه طرح توطئه‌آمیز معامله قرن خواهد بود.

حال باید منتظر وعده قطعی الهی بود که «و لینصرنّ اللَّه من ینصره».