گروه: : / وبگردی
تاریخ: 9:11 :: 2019/05/12
بلندترین هتل ماژولار جهان در منهتن

هتل عجیب و بلندی که طبقات و اتاق‌هایش را جدای از هم ساخته‌اند!

گروه هتل‌های ماریوت تصمیم دارد با ساخت هتلی به سبک ماژولار به درآمد بیشتری در بازار برسد. در این پروژه ماریوت از مشوق‌های مالی متعدد استفاده کرده است.

بزرگترین شرکت هتلداری جهان کلید افزایش درآمد و همچنین ایجاد آرامش بیشتر مهمانان خود را در ساخت هتلی به سبک ماژولار (این سبک ساخت و ساز در واقع قطعات اصلی ساختمان در مکان دیگر ساخته و بعد در مکان اصلی مونتاژ می گردد) تشخیص داده است.

 

 

شرکت بین المللی ماریوت (Marriott) برنامه‌‌ای برای ساخت بلندترین هتل ماژولار در جهان در محله NoMad منهتن دارد. این هتل قرار است ۱۶۸ اتاق داشته باشد که قطعات آن از کارخانه‌ای در لهستان به نیویورک منتقل می‌شود. انتقال قطعات پیش ساخته در هنگام شب انجام می‌گردد، زیرا در این زمان خیابان‌ها خلوت هستند و امکان جابه جایی قطعات بزرگ در خیابان وجود دارد. انتظار می‌رود قطعات هتل در نود روز آماده و هتل در سال آینده افتتاح گردد. ماریوت تصمیم دارد که در این برج به توسعه دهندگان، موسسات مالی و صاحبان کارخانه خدمات ارائه دهد.

 

اریک جیکوبز (Eric Jacobs) کارشناس ارشد توسعه شرکت در آمریکای شمالی در این مورد گفته است: «هدف ما حرکت صنعت است. در این پروژه هزینه و زمان واقعا برای صاحبان و توسعه دهندگان مهم است. در واقع موضوع اصلی سرعت دادن به بازار است که با سرعت گرفتن بازار ما نیز می‌توانیم حرکت کنیم و این برای همه خوب است.»

 

شرکت‌های هتلدارای مانند ماریوت، ساخت و ساز به سبک ماژولار را توسعه می‌دهند، چراکه این سبک می‌تواند به آنها در افزایش درآمد کمک کند. جیکوبز گفته است که این روش باعث صرفه‌جویی در زمان می‌گردد، زیرا کار اصلی یعنی ساخت اتاق‌های هتل در کارخانه‌ها انجام می‌شود.

چالش مالی

ساخت و ساز به سبک ماژولار در دنیا هتل سازی سبک جدیدی نیست اما این سبک به اندازه کافی برای متوقف کردن توسعه دهندگان غیرممکن هست. طبق گفته‌ی سنت پاتل (Sanat Patel) شریک مدیریتی در Avana Capital، تامین مالی پروژه NoMad کار بسیار دشواری است، زیرا این سبک پروژه‌ها نیاز به هزینه‌های بیشتری نسبت به ساختمان‌های سنتی دارند. برای این پروژه ۶۵ میلیون دلار وام گرفته شده است.

تام هردمن (Tom Hardiman) مدیر اجرایی موسسه ساختمانی ماژولار می‌گوید که در زمان یکسان، ظرفیت تولید کارخانه‌ها بسیار محدود است، زیرا کارخانه‌های موجود مشغول ساخت بیمارستان، خوابگاه دانشجویی و حتی خانه‌ هستند.

 

کمبود نیروی کار ساختمانی منجر به طولانی‌تر شدن روند رشد ساخت قطعات در کارخانه می‌گردد. ماریوت مشوق‌های مالی متعددی برای پروژه‌های ماژولار دریافت کرده است و خود نیز می‌تواند بین توسعه دهندگان، معماران، پیمان کاران و وام دهندگان ارتباط ایجاد کند.

 

 

AC Hotel توسط شرکت Concord Hospitality به مالکیت رابرت چون (Robert Chun) توسعه یافته است. جایکوبز گفته است که در عرض پنج سال ساخت هتل به سبک ماژولار می‌تواند ۲۵ درصد از ساخت و ساز هتل‌ در آمریکای شمالی را شامل شود.

در ساخت و ساز سنتی، اتاق‌ هتل‌ها با یک دیوار از اتاق مجاور جدا می‌شود، اما در طرح‌های ماژولار از یک شکاف به عنوان عایق صوتی بین اتاق‌ها استفاده می‌شود.