تاریخ: 9:03 :: 2019/05/12
همای: تاثیر تیتراژ پایانی سریال در جذب مخاطب قابل انکار نیست

همای گفت: با توجه به این که زمان پخش یک سریال در ماه رمضان یک ماه است و هر شب مخاطب پای گیرنده در پی موضوعی است مسلماً تکرار یک صدا و موسیقی می‌تواند برای شناساندن آن اثر ثاتیر بسزایی داشته باشد.

این روزها که در ماه رمضان به سر می‌بریم طبق سال‌های پیشین رسانه تلویزیون به پخش سریال‌های مختلف برای مخاطبان خود پرداخته با عناوین مختلف سعی در جذب مخاطبان بیشتری برای شبکه‌های مختلف دارد.

یکی از راه‌های ماندگاری عنوان یک مجموعه تلویزیونی در خاطر مخاطب خود تیتراژ پایانی آن است که موضوع مورد بحث ما با «پرواز همای» با نام اصلی سعید جعفرزاده خواننده مطرح موسیقی تلفیقی در این گفت و گو است.

همای در این باره گفت: زمانی که یک سریال پربیننده باشد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند در پایان آن تیتراژی که پخش می‌شود می‌تواند فرصت خوبی باشد تا بینندگان صدای خواننده را شنیده و بهتر در فضای آن سریال قرار گرفته و پیگیر ادامه موضوع سریال باشند.

وی افزود: با توجه به این که زمان پخش یک سریال در ماه رمضان یک ماه است و هرشب مخاطب پای گیرنده در پی موضوعی است مسلما تکرار یک صدا و موسیقی می‌تواند برای شناساندن آن اثر ثاتیر بسزایی داشته باشد.

همای خواننده تیتراژ سریال‌های «یتیم خانه»، «مصادره» و «نوار زرد» گفت: من در هر سه این سریال‌ها با آگاهی و مطالعه فیلم‌نامه به انتخاب موسیقی و خوانش آن پرداختم. اما امروزه معمول است که تیتراژها را به فروش گذاشته و تهیه کنندگان با اندک مبلغی که به خوانندگان تازه کار به دلیل اینکه مطرح شوند و نامی از آنها به گوش مخاطبان برسد تیتراژها را در اختیار آنها قرار می دهند.

البته این شامل حال تمامی خوانندگان و آهنگسازان نمی‌شود. هستند هنرمندانی که تن به هر شرایطی برای دیده شدن و به دست آوردن نام نداده و کار خودشان را به درستی انجام می‌دهند.

پرواز همای درباره چگونگی انتخاب یک ترانه برای استفاده آن در موسیق تیتراژ سریال‌ها گفت: لازم است که باتوجه به موضوع سریال به انتخاب و سرایش ترانه‌ای مناسب  بپردازیم که امروزه این اتفاق بسیار کم پیش آمده و تهیه کنندگان با یک اثر آماده در انتهای تمامی کارها و مسائل تولید یک سریال آن را به پایان کار خود اضافه می کنند و اصلا برایشان مهم نیست که این اثر در ارتباط با موضوع سریال است یا نه.

خواننده اپرای حلاج در پایان از فعالیت‌های خود در بهار و تابستان  ۹۸ گفت و افزود: آلبومی با نام «ای خانه‌ات خراب» در تیرماه سال جاری منتشر می‌شود و همچنین اپرای حلاج را در همین ماه مجددا به روی صحنه خواهیم برد . و از ۱۶ تا ۲۱ خرداد هم در تالار وحدت با گروه مستان به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.