تاریخ: 9:35 :: 2019/04/29
تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر حوزه سلامت / حضور ۴۳ کشور دنیا در مجمع سلامتِ کیش

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش و با حضور بزرگان 43 کشور دنیا، گفت: امروز تحریم‌های ظالمانه که گفته می‌شود در حوزه سلامت دخالت ندارد، وجود دارند و حتی تاثیر آن را در نشست امروز هم می‌بینیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش و با حضور بزرگان ۴۳ کشور دنیا، گفت: امروز تحریم‌های ظالمانه که گفته می‌شود در حوزه سلامت دخالت ندارد، وجود دارند و حتی تاثیر آن را در نشست امروز هم می‌بینیم.

 دکتر عباسعلی کریمی در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت که در جزیره کیش برای اولین بار در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور  معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدمت ١٧٠ سال قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و افتخار دارد که میزبان این نشست دانشگاهی است و سران  حوزه سلامت از ۴٣ کشور در این نشست حضور دارند.

وی ادامه داد: امروز تحریم‌های ظالمانه که گفته می‌شود در حوزه سلامت دخالت ندارد، وجود دارند و حتی تاثیر آن را در نشست امروز هم می‌بینیم، اما علی رغم این محدودیت‌ها بزرگان حوزه سلامت از ۴٣ کشور در این نشست جهانی حضور دارند و ١٣٠ نفر مهمان خارجی برای شرکت در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت به ایران و جزیره کیش آمده‌اند.

کریمی با اشاره به آمار دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ٧ درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران بین المللی هستند؛ به طوریکه  ٩٠٠ دانشجو از ۴۵ کشور و از ۵ قاره در علوم پزشکی تهران تحصیل می‌کنند. در عین حال ١٨٠٠ عضو هیئت علمی و ٢۵٠٠ رزیدنت در آموزش فعالیت دارند و با بیش از ۱۰۵ مرکز تحقیقاتی اقدامات پژوهشی حوزه سلامت  در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در خدمات درمانی با ۵ هزار تخت و ۳ میلیون و ٧٠٠ بار ویزیت سرپایی و ٢۵٠ هزار عمل جراحی شامل جراحی‌های سخت از جمله پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه و هزار جراحی پیوند علوم پزشکی تهران  فعالیت می‌کند. ما ۳۰۰۰ نفر را هم سالانه بستری کرده و سالانه ۱۰۰۰ عمل پیوند را انجام می‌دهیم.

کریمی گفت: ٣ میلیون نفر از مناطق جنوب تهران را دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت پوشش دارد و در خدمت مردم در جنوب تهران هستیم.