تاریخ: 11:03 :: 2019/03/17
کتابی دیگر از خلبان مشهور آمریکایی به ایران رسید

کتابی دیگر از خلبان مشهور آمریکایی در ایران منتشر شد. باخ در این اثر از تجربه مرگ و بازگشتش به این دنیا سخن می‌گوید.

کتاب «اوهام ۲»، به قلم ریچارد باخ، خلبان و نویسنده آمریکایی است که ۳۵سال پس از «اوهام ۱» نوشته شد. باخ، نویسنده کتاب مشهور «جاناتان مرغ دریایی» پس از تجربه یک سقوط مرگبار با هواپیمای شخصیش و اتفاقاتی که در زمان بیهوشی‌های مکررش و همچنین در دوره درمان طی کرده است، به نگارش «اوهام۲»  پرداخت.

این کتاب داستانی مبنی بر واقعیت است که به بیان قدرت اراده و ذهن انسان می‌پردازد. نویسنده تجربه مرگ را بسیار شیرین و لذت‌بخش دانسته و بازگشتش به این دنیا را ناشی از قدرت امید و اراده خود می‌داند. وی همچنین بسیار خلاقانه و خاص لحظات رفتن از این دنیا و پس از آن را در قالب صحنه‌های زیبایی توصیف کرده است. ریچارد باخ همچنین نکته‌هایی که از استاد معنویش دانلد شیمودا فراگرفته را در بخش‌هایی از این کتاب آورده و در ابتدای هر فصل جملاتی تأمل برانگیز و جالب را ذکر کرده است، تا خواننده را به فکر فرو برد.

 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«هر نعمتی ممکن است مصیبت شود و هر مصیبتی نعمت! اما آیا مصیبت‌های سخت همیشه نعمت می‌شوند؟ امیدوارم که این طور باشد، امیدوارم بتوانم ماجراهای آرام خودم را داشته باشم و آنها را بنویسم، بی آنکه نیاز به مردن باشد! …»

«اوهام ۲» با ترجمه غلامرضا لایقی در ۱۵۱ صفحه و به قیمت ۱۷ هزار تومان از سوی نشر اطلاع به چاپ رسید. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به این انتشارات واقع در خیابان مطهری، بن بست آرمان، شماره ۵، طبقه دوم، واحد۷ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۸۸۴۲۸۵۷۷ تماس بگیرند.