تاریخ: 10:19 :: 2019/03/12
نخستین واکنش زیدان پس از بازگشت به رئال

زین الدین زیدان، سرمربی جدید رئال مادرید، تایید کرد که از زمان ترک این باشگاه در تابستان گذشته، پیشنهادهای مختلفی دریافت کرد اما پیشنهاد بازگشت به برنابئو بهتر از آن بود که رد کند.

زیدان که در میانه‌های فصل ۱۶-۲۰۱۵، جانشین رافا بنیتس در رئال مادرید شد، در دو فصل و نیم حضور در این باشگاه، سه قهرمانی در چمپیونزلیگ و یک قهرمانی در لالیگا به دست آورد اما در تابستان گذشته در اقدامی غیرمنتظره، این باشگاه را ترک کرد.

اما نتایج ضعیف رئال با خولن لوپتگی و پس از آن سانتیاگو سولاری باعث شد تا مدیران رئال بار دیگر به سراغ او بروند.

او که امروز تا سال ۲۰۲۲ با رئال مادرید قرارداد امضا کرد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: ” وقتی که رفتم، زمان درستی برای جدا شدن بود. من از آن زمان، پیشنهاد مختلفی داشتم اما می‌خواستم اینجا در شهر مادرید بمانم. اولین واکنش من بعد از اینکه رئیس با من تماس گرفت این بود که برگردم. حالا هم اینجا هستم.”

بعد از جدایی زیدان از رئال، گمانه زنی‌های زیادی در مورد دلیل جدایی او مطرح شد. او در مورد اینکه چرا چنین تصمیمی گرفته بود، گفت: ” من از باشگاه جدا شدم زیرا فکر می‌کردم که بعد از بردن همه جام‌های ممکن، بازیکنان نیاز به تغییر دارند.

 

من برگشتم زیرا رئیس با من تماس گرفت و اینجا هستم، چون عاشق او و باشگاه هستم. و خوشحالم که برگشتم اما این مسئولیت بزرگی است زیرا آدم‌های زیادی عاشق این باشگاه هستند. ما فصل گذشته قهرمان چمپیونزلیگ شدیم اما خیلی زود رقابت قهرمانی لیگ را واگذار کردیم و همین طور جام حذفی و این اتفاقات زمانی رخ داد که من سرمربی بودم.

می دانم که فصل گذشته چه اشتباهاتی داشتم و قصد دارم تمام تلاشم را بکنم تا مطمئن شوم تیم این بار بهتر عمل می‌کند.

ما باید تغییراتی ایجاد کنیم اما اکنون زمان داریم که صحبت کنیم و برنامه بریزیم. هنوز ۱۱ بازی از فصل باقی مانده است. اوضاع در لیگ بد پیش می‌رود اما من فصل قبل مربی تیم بودم و آن زمان هم در تیم شرایط همین بود.

گفته می‌شود یکی از دلایل جدایی زیدان، نارضایتی او از جدایی کریس رونالدو بود. او در مورد ستاره فعلی یوونتوس هم گفت: ” همه رونالدو را می‌شناسند. او یکی از بهترین‌ها و بخشی از تاریخ باشگاه است اما ما هنوز ۱۱ بازی دیگر داریم و باید روی آن تمرکز کنیم.”

سرمربی جدید رئال در مورد اینکه آیا احساس می‌کند بازگشتش به این تیم یک ریسک است یا نه، گفت: ” من به این مسئله فکر نمی‌کنم. استراحت کردم و وقتی رئیس تماس گرفت، می‌خواستم برگردم؛ فقط همین. اشتیاق من، چیزی است که من را به اینجا کشید.”

زیدان با همان کادر فنی قبلی به سانتیاگو برنابئو برگشته و از کادر فنی فعلی تیم، تنها آنتونیوپینتوس، مربی بدنساز، به کارش ادامه خواهد داد.

در زمان حضور سولاری، بازیکنانی مانند ایسکو و مارسلو، جایگاه شان را در ترکیب اصلی از دست دادند و گرت بیل هم در ماه‌های اخیر با هواداران دچار مشکل شد. زیدان در مورد این مسائل هم گفت: ” این بازیکنان با رئال به جام‌های زیادی رسیدند. من قصد ندارم وارد مسائلی که برای آنها در این فصل رخ داد، بشوم.

 

من همه بازی‌ها را تماشا کرده ام. بازیکنان اولین کسانی هستند که می‌دانند سال سختی را پشت سر می‌گذارند. نمی‌توان همیشه پیروز شد. گاهی اوقات باید شکست خورد تا به جایی که قبلاً بودی، برگردی.

وقتی من از رئال جدا شدم، بعضی‌ها تشکر کردند اما بعضی‌ها هم حرف‌های بدی زدند. اگر فکر می‌کردم چیز ناخوشایندی وجود دارد یا این بازگشت ریسکی دارد، برنمی گشتم.

من آدم مثبتی هستم و در چند ماه گذشته هم خوب استراحت کردم. رئیس باشگاه رئال با من تماس گرفتم و من می‌خواستم برگردم. شاید اگر ۴ ماه پیش بود، برنمی گشتم، کسی چه می‌داند؟

اما این زمان بندی مناسبی برای بازگشت است و یک فرصت فوق العاده. من واقعاً منتظر این چالش هستم.”

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، که در ماه‌های اخیر با انتقادهای زیادی روبرو شده، گفت: ” ما در مقطع دشوار و پیچیده ای قرار داریم. ما این فصل به نتایج مورد نظرمان نرسیدیم. می‌خواهم از حرفه ای گری سانتیاگو سولاری در یک دوران دشوار تشکر کنم و اگر خودش مایل باشد، ما می‌خواهیم که در باشگاه بماند.

اما ما می‌خواهیم یک عصر طلایی تازه را شروع کنیم. زیزوی عزیز، ما می‌خواهیم که همه بدانند بهترین مربی دنیا به رئال برگشته است.”