تاریخ: 11:21 :: 2019/03/10
افزایش ۶۷ درصدی انتصاب جوانان در سمت‌های مدیریتی

سخنگوی وزارت کشور از افزایش ۶۷ درصدی انتصاب جوانان در سمت‌های مدیریتی خبر داد.

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در عرصه‌های مدیریتی وزارت کشور را از برنامه‌های ویژه وزیرکشور عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تاکیدات ریاست محترم جمهور، وزیر کشور و مصوبه شورای عالی اداری، سیاست‌ها و تدابیر عملیاتی لازم جهت استفاده بهینه و مطلوب از خدمات جوانان و بانوان در سمت‌های مدیریتی به منظور ارتقای نسبت مدیران زن تا پایان برنامه ششم توسعه به میزان ۳۰ درصد و کاهش سابقه خدمت مدیران به میزان ۸ سال از سوى این وزارتخانه اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: بررسى گزارش‌های ۱۰ ماهه سال جاری نشان مى‌دهد میزان و تعداد انتصاب بانوان به سمت‌های سرپرستی و مدیریتی ستاد وزارت کشور از ۴۵ نفر در سال ۹۲ به ۵۷ نفر در سال ۹۷ یعنی به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است.

سخنگوى وزارت کشور ادامه داد: همچنین تعداد انتصاب جوانان ۳۰ تا ۴۵ سال، از ۶۱ نفر در سال ۹۲ به ۱۰۲ نفر در سال ۹۷ یعنی به میزان ۶۷ درصد افزایش یافته است.

سامانی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری جامعه هدف جوانان، گروه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال تعیین و ابلاغ شده است که در انتصاب جوانان در ستاد وزارت کشور بر اساس این رویکرد و مصوبه شورای عالی اداری عمل کردیم.

وی با تاکید بر لزوم تحقق کامل این سیاست در تمامى استان‌ها و شهرستان‌هاى کشور گفت: استانداران باید در انتصابات خود و همچنین انتصابات مدیران استانى سایر دستگاه‌ها این سیاست دولت در عرصه مدیریتى را اجرایى کنند.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: استفاده از جوانان در عرصه‌های مدیریتی همواره برکات ارزشمندی برای کشور دارد و تحقق این امر در اقصی نقاط کشور یکی از شاخص‌های ارزیابی ما از عملکرد استانداران است.

انتهای پیام/