رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد
تاریخ: 10:50 :: 2019/03/10
بانک سپه جدید با ۴۲۰۰ شعبه

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: بعد از ادغام ۶ بانک نظامی ما شاهد بانک سپه جدید با ۴۲۰۰ شعبه که ۱۹ درصد شعب نظام بانکی کشور را شامل می‌شود، خواهیم بود.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نخستین نشست تبیین سیاست‌ها و فرآیند‌های اجرایی مرتبط با طرح ادغام بانک‌ها و موسسات نظامی که در ساختمان نگین بانک سپه برگزار شد، گفت: اجرای این طرح کار کوچکی نیست و مدیران این ۶ بانک باید این طرح را جدی بگیرند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح ادغام ۶ بانک نظامی یکی از ادغام‌های بسیار مهم بعد از انقلاب است که ۱۸ درصد منابع مالیکشور را شامل می‌شود.

وی افزود: بعضی‌ها از زیان انباشته این بانک‌ها صحبت می‌کنند در حالی که بانک سپه تنها با واگذاری یکی از هلدینگ‌های زیر مجموعه خود به ۱۵ هزار میلیارد تومان تراز مثبت دست پیدا می‌کند.

همتی با اشاره به پیگیری مقام معظم رهبری برای ادغام بانک‌ها خطاب به مدیران شش بانک حاضر در طرح ادغام اظهار داشت: طبق آخرین فرصت مصوبه سران سه قوه کمتر از ۴ ماه برای برگزاری مجامع بانکی وقت دارید.

وی در ادامه خواستار نظارت دقیق مدیران بانکی برای به سرانجام رسیدن این مهم شد و افزود: در طی این روند نباید اتفاقی حتی در حد یک شعبه و یک مشتری به وقوع بپیوندد که باعث آسیب به این روند خوب گردد.

وی با اشاره به طرح دشمنان کشور برای عدم موفقیت طرح ادغام بانک‌ها افزود: باید به هم کمک کنیم تا مشکلی به وجود نیاید و بانک مرکزی هم در تمام این مراحل همراه بانک ها خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اهمیت ارزیابی صحیح دارایی های بانک‌ها افزود: حقوق سهام‌داران جزء در ارزیابی صحیح و مشخص شدن دقیق بدهی و دارایی‌های بانک‌ها دیده شده که این مسئله بسیار مهم است و من خواهش می‌کنم به آن توجه جدی شود.

همتی در پایان با اشاره به نهایی شدن طرح ادغام در تیر یا مرداد سال آینده افزود: از دوستان و همکارانم می‌خواهم در اظهار نظرهای خود از جهت مثبت قضیه به این طرح نگاه کنند‌. وی با گلایه از برخی افراد ناآگاه بابت طرح برخی موضوعات در خصوص ورشکستگی بانک‌ها اعلام کرد: بانک های ادغامی بانک های مقتدر و خوبی هستند و ورشکستگی آن‌ها صحت ندارد و تعمیم مشکل یک بانک مورددار به بقیه بانک‌ها کار درستی نیست.

بانک سپه جدید با ۴۲۰۰ شعبه

در ادامه این مراسم عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: بعد از ادغام ۶ بانک نظامی ما شاهد بانک سپه جدید با ۴۲۰۰ شعبه که ۱۹ درصد شعب نظام بانکی کشور را شامل می‌شود، خواهیم بود.

وی افزود: پس از این ادغام پرسنل بانک سپه به ۳۶ هزار نفر خواهد رسید، همچنین حجم کل سپرده‌های این بانک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.