تاریخ: 9:21 :: 2019/03/09
انتقاد تند مرزبان از مدیران باشگاه‌ها: بازیکنان برده نیستند

علیرضا مرزبان در کنفرانس خبری پس از دیدار مقابل استقلال حاضر شد.

علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پس از شکست ۱-۰ تیمش مقابل استقلال در کنفرانس خبری پس از این دیدار حاضر شد.

مرزبان در ابتدا گفت:یکی از مشکلاتی که ما در طول هفته داشتیم، این بود که تیم‌مان چهار روز تمرین نکرده بود. بعد از اتفاقاتی که در طول هفته برای ما افتاد، بازیکنان اعتراضات به حقی در مورد عدم پرداخت مطالبات‌شان داشتند و به همین دلیل چهار روز تمرین نکردیم و فقط یک روز فرصت داشتیم تا تیم را به لحاظ روانی و البته تاکتیکی آماده این بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان افزود: می‌توانم بگویم با شرایطی که داشتیم، بازی خوبی انجام دادیم. سعی کردیم فضاها را به خوبی کنترل کنیم و مدیریت زمان و مکان داشته باشیم. شانس بزرگی هم داشتیم و نبرد یک به یک بود که در ورزشگاه بزرگ آزادی مقابل استقلال، چنین شانس‌هایی به راحتی برای شما به دست نمی‌آید. می‌توانستیم از این شانس استفاده کنیم تا به نتیجه یک – یک برسیم، هرچند کتمان نمی‌کنیم که تیم استقلال هم موقعیت‌های خوبی روی ضدحملاتش داشت و می‌تواست بازهم گل بزند.

او همچنین گفت: با این حال می‌خواهم از شاگردانم به دلیل شهامتی که داشتند تشکر کنم. به آنها تبریک می‌گویم که بازی خوبی انجام دادند، اما نتیجه، مدنظر ما نبود. می‌خواستیم حداقل یک امتیاز از این بازی بگیریم که دور از دسترس هم نبود و شانس گلزنی هم داشتیم، اما اتفاقی رخ نداد. حتی روی ضربات ایستگاهی هم شانس رسیدن به گل را داشتیم، همان‌طور که استقلال هم کیفیت خوبی داشت. برای فوتبال ایران خوشحالم که هواداران یک فوتبال پرتحرک را دیدند. در این مسابقه، بازی جوانمردانه حرف اول را می‌زد، موقعیت تک به تک داشت، درگیری داشت و به نظرم یک فوتبال خوب و شرافتمندانه بود.

مرزبان در خصوص اینکه در دو هفته آینده باید با سایپا و سپاهان بازی کنند و آیا آماده این بازی‌ها هستند و با شرایط موجود چه آینده‌ای را برای تیمش متصور است که در منطقه نزدیک سقوط هم قرار دارد، گفت: با توجه به روندی که تیم ما دارد، می‌توانم بگویم روندمان فوق‌العاده مثبت است. بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم و مسابقاتی در خانه داریم که می‌توانیم شرایط را به سود خودمان برگردانیم. از طرفی ما با پنج امتیاز و تفاضل گل بهتر با تیم‌های پایین‌تر از خودمان فاصله داریم، اما باید این فاصله را نگه داریم. بازی‌های مورد اشاره شما هم بعد از تعطیلات عید است و تا آن زمان فرصت داریم شرایط تیم را عوض کنیم، چون مدیریت باشگاه تصمیماتی در مورد پرداختی به بازیکنان گرفته است.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان تأکید کرد: همان‌طور که گفتم بازیکنان گاهی این احساس را می‌کنند که مدیران باشگاه‌ها به چشم برده به آنها نگاه می‌کنند. گاهی با بازیکنان بدرفتاری می‌شود و صحبت کردن با بازیکنان هم بد است، آن هم در شرایطی که آنها فقط حق‌شان را می‌خواهند. با این حال خیلی خوشحالم که در مجموعه ما آقای نصیریان‌دوست قولی که به ما داده، قول اجرایی است و مطمئنم این پول به ما پرداخت می‌شود. فقط امیدوارم که این پرداختی پیش از عید صورت بگیرد تا وقتی بازیکنان ما می‌خواهند برای تعطیلات پیش پدر و مادر خود یا زن و بچه‌شان می‌روند، پول داشته باشند. این مسئله به ما کمک خواهد کرد، اما تیم‌مان از وقتی بازی کردیم هیچ وقت نقش یک تیم بازنده را نداشته است. وقتی که ما کارمان را در نفت مسجدسلیمان آغاز کردیم، تیم در انتهای جدول بود و سه امتیاز داشت. اکنون خوشحالم که ۱۸ امتیاز داریم، هرچند شاید به نظر امتیاز کمی باشد.

او ادامه داد: با این حال می‌توانیم هر روز شرایط‌مان را ترمیم کنیم. رقابت اصلی‌مان را با برخی تیم‌ها برای ماندن در لیگ می‌دانیم و این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است. با اینکه سعی می‌کنیم در بازی‌های بزرگی که شما گفتید برابر سپاهان و امروز مقابل استقلال، تلاش کنیم تا با حداقل امتیاز ممکن و یک امتیاز از زمین خارج شویم. ما در خانه هواداران خوبی داریم. آنها به ما کمک می‌کنند و کیفیت‌مان در زمین خودمان قوی‌تر است، به این دلیل که برخی بازیکنان ما تجربه بازی در لیگ برتر را نداشته و از لیگ یک آمده‌اند، اما از آنها صد درصد راضی هستم. این اطمینان قلبی را به بازیکنانم دارم، چه بسا همین حالا هم اگر لیگ را تمام کنیم، با پنج امتیاز اختلاف و تفاضل گل بهتر در لیگ می‌مانیم. این مسائل به ما کمک می‌کند و نیرویی که کمک حال ماست، هواداران خوب‌مان هستند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان درباره اعتراضش به داوری و اینکه در طول بازی هم به سمت نیمکت خود برگشت و به حالتی اشاره کرد که داور سر تیمش را بریده است، گفت: در آن صحنه بحث من با یک بازیکن بود، نه داور. همان‌طور که دیدید، یک بازی بدون جنجال بود. گلی که خوردیم روی یک خطا بود، اما در آن صحنه هم اعتراض خاصی نداشتیم. بازی بدون جنجالی را پشت سر گذاشتیم و با وجود بسیاری از مسائلی که هست و برخی سوت‌های ۵۰-۵۰ که خوشگل زده نمی‌شود و این هم جزئی از فوتبال است، بازی جنجالی نداشت.

او همچنین در واکنش به این مسئله که یعنی در آن صحنه منظوری به داوری نداشته که سر تیمش را بریده است، تصریح کرد: نه، منظورم به بازیکنم بود. ما یک ضرب‌المثل خوب ایرانی داریم؛ «با تبر به بیشه رفتن». اینکه می‌گویم یعنی بازیکن باید سعی کند قدرت اجرایی، تحمل و نیرو داشته باشد و خودش را نشان بدهد و این مسائل را من در حرکاتم نشان می‌دهم، اما اعتراضی به داور نداشتم.