تاریخ: 21:37 :: 2022/12/26
اوکراین: ایران هیچ موشک بالستیکی به روسیه تحویل نداده است

رئیس دستگاه اطلاعات اوکراین روز دوشنبه گفت که تهران هیچ موشک بالستیک تولید داخل خودش را تحویل روسیه نداده است.

رئیس دستگاه اطلاعات اوکراین گفته ایران هیچ موشک بالستیک تولید داخل خودش را تحویل روسیه نداده است.

کایریلو بودانوف در پاسخ به روزنامه‌نگاران مدعی شد که ایران به روسیه پهپاد عرضه می‌کند، اما ارتش روسیه مایل به دریافت موشک‌های ایران نیز هست.

بودانوف مدعی شده روسیه از ایران خواسته موشک‌های بالستیک به این کشور تحویل دهد، اما ایران حتی یک موشک به روسیه تحویل نداده است.

اوکراین مدعی است که روسیه تا به امروز حدود ۵۴۰ پهپاد را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین مورد استفاده قرار داده است که اکثر این پهپادها توسط نیروی پدافند هوایی اوکراین ساقط شده است.

هفته گذشته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن سفر کرد و با حضور در کنگره آمریکا ادعاهای بی اساس درباره ایران مطرح کرد.

وی ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران درباره کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین، از واژه «تروریست» برای ایران استفاده کرد. وی با طرح این ادعا که ایران از روسیه در جنگ اوکراین برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های این کشور حمایت می‌کند، از مقام‌های آمریکایی خواست که هرچه سریع‌تر از ارسال تسلیحات به اوکراین حمایت کنند.

زلنسکی عنوان کرد: «ایران صدها پهپاد انتحاری را در روسیه مستقر کرده که این زیرساخت حیاتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. این‌گونه بود که یک تروریست، (تروریست) دیگری را کشف کرد».

وی همچنین عنوان کرد: «پهپادهای ایرانی تهدیدی برای زیرساخت‌های حیاتی ما هستند و روسیه در سیاست جنایتکارانه خود، یک متحد پیدا کرده است».

منبع:فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.