تاریخ: 10:11 :: 2021/10/18
استاندار فارس : توصیه رییس جمهوری حفاظت و مراقبت از تخت جمشید است

 استاندار فارس با بیان اینکه رئیس جمهوری بنای تخت جمشید را یادگار هنرمندانه و با عظمت تمدن ایران برشمرد، گفت: توصیه ایشان این است که از این میراث فرهنگی به شدت مراقبت شود و در این زمینه بودجه ای نیز به استان فارس اختصاص یافت. محمد هادی ایمانیه شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران […]

 استاندار فارس با بیان اینکه رئیس جمهوری بنای تخت جمشید را یادگار هنرمندانه و با عظمت تمدن ایران برشمرد، گفت: توصیه ایشان این است که از این میراث فرهنگی به شدت مراقبت شود و در این زمینه بودجه ای نیز به استان فارس اختصاص یافت.

محمد هادی ایمانیه شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و عکاسان در شیراز با بیان اینکه حریم ممنوعیت ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی در تخت جمشید باید به روشنی مشخص شود افزود: برخی از ساکنان روستای کناره در نزدیکی تخت جمشید در سفر رییس جمهوری این موضوع را مطرح کردند و باید با بررسی کارشناسی روشن شود که حریم ممنوعیت همان ۵ کیلومتر است یا کمتر و بیشتر ، این موضوع در فعالیت های اقتصادی و تامین معیشت ساکنان این روستا موثر است.

ایمانیه افزود: رییس جمهوری دستور داد که این حریم به صورت علمی و قانونی مشخص شود تا آسیبی به تخت جمشید نخورد در عین حال ساکنان این روستا و روستاهای اطراف با بهانه های غیر علمی صدمه نخورند و آسیب نبینند.

استاندار فارس افزود: این موضوع باید در اماکن حاشیه حرم مطهر حضرت شاهچراغ نیز لحاظ شود ، در بازدیدهایی که از این منطقه صورت گرفت متاسفانه برخی منازل و اماکن به بهانه میراثی بودن مانع از توسعه این منطقه شده است ، در این منازل حتی یک کاشی که سابقه فرهنگی و میراث داشته باشد هم وجود ندارد ،  برای ۲۰۰ خانه موجود در این منطقه مقرر شده هیات کارشناسی تشکیل شود و موضوع را بررسی کند.

محرومیت زدایی با تکیه بر پیشگیری دنبال می شود

استاندار فارس در ادامه گفت: در زمینه مقابله با محرومیت زدایی به مسئله پیشگیری از مهاجرت توجه خواهیم کرد. باید جلو مهاجرت از روستاها را با تکیه بر روش های علمی و کارشناسی بگیریم، اگر وضعیت اشتغال و اقتصاد روستاها مورد توجه قرار گیرد و کرامت افراد حفظ شود، زمینه پایداری جمعیت در روستا فراهم می شود و شاهد مهاجرت به شهرها نخواهیم بود.

ایمانیه با اشاره به اینکه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهوری برای محرومیت زدایی به استان فارس اختصاص یافته است، گفت: این اعتبارات در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عمرانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید دغدغه‌های مردم را به مدیران منتقل کنند افزود: اگر اطلاع رسانی منصفانه و دقیق صورت گیرد اولویت مطلوبی در ذهن مدیران شکل می گیرد و درک مناسبی برای حل مشکلات ایجاد می شود.

استاندار فارس خواستار انعکاس تلاش های صورت گرفته برای پیشرفت استان شد و افزود: موفقیت هایی که در زمینه توسعه استان صورت می‌گیرد موجب افزایش امید در جامعه می شود و جامعه را در مسیری قرار می دهد که گره ها به‌تدریج باز می شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مسیر تولید اختلال می‌کند با ذکر مستندات و به صورت منصفانه به استانداری معرفی شود، اظهارداشت: رسانه ها می توانند با فعالیت دلسوزانه خود موجب شوند مشکل و دغدغه مردم را سریعتر و عمیق تر متوجه شویم و برای رفع آنها بکوشیم.

وی بر حمایت از اصحاب رسانه و رسیدگی به مشکلات رفاهی و معیشتی آنها تاکید کرد و گفت: پیشنهادات موثر و مفید در زمینه بهبود عملکرد رسانه ها از طریق اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس پیگیری خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز اصفهان، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ این محور زیر بار ترافیک برود.

ایمانیه با اشاره به اینکه گردشگری، سلامت، صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، نفت و گاز و صنایع پائین دستی و معدن با زنجیره تولید ارزش و صنایع الکترونیک از جمله مزیت های استان فارس محسوب می‌شوند، گفت: فارس سرزمین ظرفیت های بسیار بالایی است که باید با مدیریتی مناسب به آنها پرداخته شود.

استاندار فارس آبرسانی به روستاهای استان را از جمله اولویت های جدی خود برشمرد و اظهار داشت: با جدیت تلاش می‌کنیم حتی یک روستا بدون آب نماند و در فصل گرما مشکلات روستاییان عزیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سند آمایش استان فارس باید در مدت یک ماه فورا مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: چشم انداز استان باید بازنگری شده و برنامه های واقعی برای مدیریت استان تهیه شود؛ همچنین باید رصد عملکردها و مطالبه گری مورد توجه باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در زمینه تحقق عدالت کاستی هایی داریم،‌ گفت: باید در مسیر صحیح رفع مشکلات قرار بگیریم و به تدریج این کاستی ها را رفع کنیم.

ایمانیه گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی که قصد فعالیت در هر حوزه ای در استان فارس داشته باشند به صورت جدی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی نیازمند اصلاح است و تلاش می‌کنیم شورایی چابک و موثر و کارآمد برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استان داشته باشیم.

استاندار فارس به موضوع انتصابات مدیران استان اشاره کرد و اظهارداشت: در زمینه انتصاب مدیران جدید با جدیت، رعایت ضوابط‌ و بدون عجله و شتابزدگی عمل خواهیم کرد تا فعالیت های استان دچار حاشیه نشود.

منبع: ایرنا