گروه: . / سیاسی / دولت
تاریخ: 17:41 :: 2021/09/05
چرا تجمعات معلم‌های قرآنی مقابل مجلس ادامه دار شد؟

جمعی از معلمان قرآنی سراسر کشور امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

جمعی از معلمان قرآنی سراسر کشور امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

امروز معلمان قرآنی بار دیگر مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این معلمان در روزهای اخیر تجمعات متعددی در اعتراض به وضعیت استخدامی خود برگزار کرده و خواهان رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

تجمع‌کنندگان  از آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش جامانده ودلیل این اتفاق را معلق نگه داشتن پرونده‌ها در ادارات کل استان‌ها، عدم ارسال به موقع به وزارت خانه و اعمال سلیقه در ارسال اسامی عنوان کرده‌اند. در واقع اداره کل استان‌ها موظف بودند اسامی معلمان قرآنی واجد شرایط  شرکت در آزمون استخدامی را به وزارت‌خانه ارسال کنند اما در عمل به وظیفه کوتاهی کرده‌اند.

معلم‌ها می‌گویند که آن‌ها سال‌ها سابقه فعالیت و تدریس در آموزش و پرورش را دارند و  نباید تاوان  سهل‌انگاری مدیران را بدهند. در این تجمعات نماینده معلم‌ها اعلام کرد که آموزش و پرورش باید با معلمان قرآنی مانند معلمان پیش دبستانی رفتار کرده و نسبت به استخدام آن‌ها اقدام کند.

آن‌ها می‌گویند که ما درمدارس دولتی ودارالقرآن‌های زیرنظر آموزش وپرورش سال‌ها تدریس کرده و حقوق بسیار ناچیزی دریافت کرده‌ایم، برخی از ما حتی بیش از ۱۵ سال سابقه کار داریم و استخدام حق ما است. این معلم‌ها عنوان می‌کنند که نماینده‌های مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش استان نسبت به رسیدگی درباره این موضوع قول مساعد داده‌اند اما می‌گویند که‌ باید تا تعیین وزیر جدید صبر کنیم.