تاریخ: 15:05 :: 2021/01/10
آمریکا ماسک و دارو به ما نداد چطورباور کنیم واکسن سالم می‌دهد؟ / با طرح شهید سلیمانی تعداد مرگ کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر کاهش یافت

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همواره تاکید کردم که من به عنوان وزیر بهداشت، هرگز سیاسی عمل نکردم هر چند شاید دیدگاه سیاسی داشته باشم، اظهار کرد: همواره اعلام کردم من وزیر بهداشت این سرزمین هستم و برایم فرقی نمی‌کند که این بیمار دارای چه عقیده و دینی است و من متعهد به سلامت همه مردمان  این سرزمین هستم، حتی زندانی محکوم به اعدام به عنوان وزیر بهداشت مکلف به سلامتی آنها هستم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همواره تاکید کردم که من به عنوان وزیر بهداشت، هرگز سیاسی عمل نکردم هر چند شاید دیدگاه سیاسی داشته باشم، اظهار کرد: همواره اعلام کردم من وزیر بهداشت این سرزمین هستم و برایم فرقی نمی‌کند که این بیمار دارای چه عقیده و دینی است و من متعهد به سلامت همه مردمان  این سرزمین هستم، حتی زندانی محکوم به اعدام به عنوان وزیر بهداشت مکلف به سلامتی آنها هستم.

وی با اعلام اینکه اما نمی توانم نگویم چه ظلمی به ما کردن، ما برای تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ در روزهای اول دچار مشکل بودیم و دست به دامان مردم زدیم تا از سربازانمان دفاع کنیم،گفت: در این دوران هر محموله‌ای مربوط به ما بود، قفل شد.

نمکی با بیان اینکه ما در چنین شرایط سخت و سهمیگن  با همدلی و وفاق، درایت رهبر انقلاب و همراهی دولت توانستیم مدیریت کنیم، افزود: تا هیچ بیماری پشت در بیمارستان نباشد و یک نفر را در این سرزمین در روزهای سخت به دلیل قومیت و وضع اقتصادی سخت تنها نگذاشتیم.

وی در ادامه با اشاره به ابتلای چهار نفر به ویروس کرونای انگلیسی در کشور گفت: ابتلای چهار نفر به ویروس جدید انگلیسی را داشتیم که قبلا سه مورد بود از شب گذشته چهارمی معلوم شد که ورودش به کشور از خانواده‌ای که به اروپا مسافرت کرده بودند و برگشتند، ناشی شده است.

نمکی اظهار کرد: براساس برآورد انجام شده برای آمریکا مرگ بالای ۲ هزار و ۵۰۰ را در ماه‌های آخر سال میلادی و جمهوری اسلامی ایران مرگ بالای یک‌هزار و ۲۰۰ را پیش‌بینی کردند که ما هم این آمار را پیش‌بینی کرده بودیم.

وی افزود: از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا و باتوجه به نگرانی‌ها بلافاصله جلسه گذاشتیم و از روز نخست با استعانت از تجربه دفاع مقدس که اولا باید در برابر هجمه دشمن که ویروس بود سنگرآرایی کنیم و دوم اینکه ما حمله کنیم و اجازه ندهیم قدرت آرایش نیروی دشمن بر ما کارساز باشد.

وزیر بهداشت بیان کرد: با همدلی و وفاقی که در کشور تجربه کردیم با همکاری بسیج به این نتیجه رسیدیم که طرح ملی برای ایستادگی در برابر هجمه طراحی کنیم و این کار با اهتمام و تلاش‌های صورت گرفت. این طرح پیاده شد و بعد از نوشتن طرح که قرار بود اسم روی طرح بگذاریم این طرح به نام سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی مزین شد.

این مسؤول اضافه کرد: روز اولی که این طرح را قرار بود اجرا کنیم گفتم که حاج قاسم هم پیش خداوند و حضرت زینب (س) و اباعبدالله الحسین (ع) و شهدا و خانواده عزیز بود و عزت داشت و عزیز هم به شهادت رسید و از خداوند خواستیم به عزت خون حاج قاسم دست ما را بگیرد که اتفاق عجیبی در این سرزمین رقم خورد.

نمکی تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳ هزار مرگ رد شد، متاسفانه انگلیس با همه قدرتمندی در زیرساخت‌های نظام سلامت از یک هزار مرگ رد شد و همچنین کشورهای ایتالیا و فرانسه و سایر همیشه می‌گویم متاسفانه؛ چرا که ما به بیماری و مرگ حتی شهروندی در جهان راضی نیستیم حتی آنهایی که دولت‌های‌شان ظالمانه‌ترین شیوه‌های در رابطه با مردم مظلوم ما اعمال کردند اما این اتفاق افتاد و آنها در باتلاق بلا گرفتار شدند.

وی ادامه داد: همکارانی داریم که در خارج از کشور مرتب با ما در تماس هستند و آمارهای اعلام شده با وضعیت کنونی‌شان تناقض دارد و حتی برخی از مرگ‌ها از جمله به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای را ثبت نمی‌کنند درحالی که در کشور ما اینگونه نیست.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه ۱۲ درصد از مرگ‌های ما مربوط به افرادی است که سن بالای ۶۵ سال ندارند و بیماری زمینه‌ای ندارند، افزود: بالای ۸۵درصد مرگ‌ها مربوط به کشور و یا در همین استان مربوط به افرادی است که سن بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

نمکی خاطرنشان کرد: با همدلی و در کنار هم قرار گرفتن این حماسه عظیم و بی‌نظیر در اوج درماندگی قدرت‌مندترین کشورهای جهان برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و طرح شهید قاسم سلیمانی در کنار همراهی‌ها جواب دارد و ما امروز مرگ زیر ۱۰۰ نفر را داریم تجربه می‌کنیم؛ گرچه یک مرگ هم برای تک تک ما داغی جانگذار است اما به هر ترتیب روزی که کشورهای بزرگ با زیرساخت‌های بسیار مجهز و پیشرفته درمانی مرگ بالای چندین هزار نفر را تجربه می‌کند برای جمهوری اسلامی تنها در این عرصه افتخار بسیار بسیار بزرگی است.

نمکی در ارتباط با مورد جدید ویروس، اظهار کرد: شب گذشته چهارمین مورد ابتلای ویروس جدید انگلیسی اعلام شد، سه مورد قبلا گزارش شد که مربوط به خانواده‌ای بوده که به اروپا مسافرت کرده بودند و برگشتند.

وزیر بهداشت بیان کرد: در کشورهای مختلف پول داشتیم ولی آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار کودک، جوان و پیر این مملکت دارو جابجا کنیم.
وی افزود: الان می‌بینیم باوجود نوسانات قیمت برخی از کالاهای ضروری در رابطه با دارو تنش اساسی نداشتیم اما نمی‌دانید بر ماچه می‌گذرد که چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.
وزیر بهداشت بیان کرد: نمی‌دانید برادری که مقابل شما نشسته هیچ شبی در طول این ۱۱ ماه به صورت پیوسته نخوابیده است اینکه خداوند چگونه لطف کرده و این سرباز کوچک را سرپا نگه داشته تا بتواند این راه را ادامه دهد ولی واقعا روز و شب‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و ۹۹درصد این سختی به خاطر ظلمی بود که آمریکایی‌ها به ما کردند.
نمکی ادامه داد: وقتی می‌خواستیم تست کرونا را از کره که پول ما آنجا بلوکه شده بیاوریم ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند امروز و فردا و بعد گفتند به ما اجازه نمی‌دهند.
وی گفت: ما چه خون دلی خوردیم و چگونه می شود رهبر کشوری که مظلوم واقع شده باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول برای دارو نمی‌داد امروز برای مردم سالم ما واکسن اهدا کند کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟!
وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست و خصومت دیرینه را کنار بگذاریم و یک انسان منصف و بدون حب و بغض در کل جهان قضاوت کند که ۱۱ ماه است برای کوچکترین جابجایی ظلم می‌کشم و برای کوچک‌ترین جابجایی دارو برای کودکی که فلان نقص ایمنی را دارد برای کودکی که فلان نقص ژنتیک دارد و جلوی پدر و مادر بال بال می‌زند و می‌خواهم دارو وارد کنم نمی‌گذارند راه را بر من بستند و دروغ هم می‌گویند برای دارو و تجهیزات پزشکی راه را نبستند و طی ۱۱ ماه گذشته خون دل‌ها می‌خوریم و درحال حاضر هم نمی‌توان باور کرد که بخواهند واکسن هدیه دهند.
نمکی در ارتباط با واکسن کرونا، گفت: ساخت واکسن در جهان پروسه‌هایی دارد به‌دلیل موج سنگین بیماری با بقیه واکسن‌ها متفاوت است.