تاریخ: 20:40 :: 2020/10/05
۲۳۵ فوتی جدید کرونا در کشور / ۳۹۰۲ تن دیگر مبتلا شدند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۹۰۲ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۳۵ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۵۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۳۹۲ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۱۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون چهار میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استان‌های در شرایط قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: امروز مدافعان سلامت مردم نه در لباس رزم، بلکه در لباس سپید سلامت در حال نبرد شبانه روزی با بیماری کووید-۱۹ هستند. امیدواریم همه با افزایش حس مسوولیت‌پذیری خود در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردان زحمات و تلاش‌های مدافعان سلامت باشیم.