تاریخ: 16:17 :: 2020/07/25
کامیابی نیا: قهرمانی‌های ما به برخی فشار آورده که حرف پوچ می‌زنند

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در این گفت وگو اشاره‌ای هم به مشکلات مدیریتی باشگاه دشت و عنوان کرد که بهتر است پرسپولیس مدیری داشته باشد تا ۵ یا ۶ سال در این باشگاه کار کرد تا ثبات مدیریت هم بتواند به روند نتایج تیم کمک کند.

هافبک تیم پرسپولیس می گوید قهرمانی‌های متعدد این تیم به برخی فشار آورده و به همین خاطر آنها حرف‌های پوچ را به زبان می‌آورند.

کمال کامیابی نیا  درباره چهار قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و همینطور حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا و موفقیت‌هایی که به دست آورده است صبحت  کرد. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در این گفت وگو اشاره‌ای هم به مشکلات مدیریتی باشگاه دشت و عنوان کرد که بهتر است پرسپولیس مدیری داشته باشد تا ۵ یا  ۶ سال در این باشگاه کار کرد تا ثبات مدیریت هم بتواند  به روند نتایج تیم کمک کند.

نکته دیگر صحبت‌های کامیابی نیا حرف وحدیث‌هایی است که درباره قهرمانی پرسپولیس مطرح است. او معتقد است این حرف و حدیث‌ها برای این به زبان آورده می‌شود چون قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس به برخی “فشار” آورده است.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایسنا با کمال کامیابی نیا را می‌خوانید.

* ابتدا درباره ۴ قهرمانی پرسپولیس صحبت کنید. روزی که به پرسپولیس آمدید این تیم سال‌ها بود که به قهرمانی نرسیده بود فکر می‌کردید با این تیم این چنین تاریخی سازی کنید؟

روزی اولی که به پرسپولیس آمدم این تیم شرایط خوبی نداشت اما با همدلی و تلاشی که همه مجموعه باشگاه انجام دادند و پایه گذاری که آقای برانکو ترتیب دادند توانستیم تیم را دوباره بسازیم. افتخار می‌کنم جزئی از این رویداد بودم. ما در این ۴ سال بهترین نتایج را برای پرسپولیس گرفتیم وامیدوارم این موفقیت‌ها ادامه دار باشد. هر کسی برای پرسپولیس بازی می‌کند باید به خود افتخار کند که پیراهن این باشگاه بزرگ را می‌پوشد. وقتی در پرسپولیس بازی می‌کنید باید با تمام وجود برای موفقیت بجنگید. تیم معمولی نداریم ما پرسپولیس هستیم و قاعدتا از این تیم سطح توقع بسیار بالاست. ما هر بازی برای برد وارد زمین می‌شدیم که همین امر تاثیر زیادی طی موفقیت ما داشت.

* کسب موفقیت‌های پی در پی وعناوین قهرمانی شاید اتفاقی نباشد. قاعدتا وقتی تیمی به این موفقیت می‌رسد یک رمز مشخص را دنبال کرده است شما فکر می‌کنید اصلی ترین دلیل تاریخ سازی پرسپولیس چه بود؟

همانطور که گفتم روز اول که به پرسپولیس آمدم شرایط خوب نبود اما آقای برانکو سنگ بنای خوبی را برای تیم گذاشتند و همین موضوع باعث شد شرایط تیم تغییر کند. برانکو پیروزی را به بازیکنان القا کرد و در این مدت هم شاکله اصلی تیم حفظ شد تا ما بتوانیم شرایط خوب را ادامه بدهیم درست است که در برخی از فصل‌ها  برخی بازیکنان را از دست دادیم اما اسکلت بندی تیم حفظ شد که این امر نقش مهمی را برای هماهنگی تیم ایفا کرد. بعد از جدایی آقای برانکو آمدن آقای کالدرون واقعا کار برای این مربی سخت بود اما با گذشت زمان کالدرون هم توانست تیم را قهرمان نیم فصل کند و بعد هم با آمدن آقای گل محمدی شرایط خود ادامه پیدا کرد. آقای گل محمدی بعد از جدایی کالدرون بهترین گزینه برای پرسپولیس بود. خوشحالیم که توانستیم برای چهارمین بار پیاپی به قهرمانی برسیم و هوادارانمان را خوشحال کنیم.

* در این ۴ سال که پرسپولیس به قهرمانی رسید مشکلات زیادی را هم داشت از نظر ما این باشگاه با ثبات همراه نبود و همین امر و حواشی دیگر کار را برایتان سخت کرده بود چه مشکلاتی در این پیش روی راه شما وجود داشت؟

در ۴ سال گذشته سختی‌های زیادی را تحمل کردیم؛ مشکلات مالی، مصدومیت برخی بازیکنان و محرومیت از پنجره نقل و انتقالات کار را واقعا سخت کرده بود اما با این حال خدا را شاکریم که توانستیم نتیجه بگیریم و مزد زحماتمان را بگیریم. همه می‌دانند که شرایط مالی در پرسپولیس سخت است. در این باشگاه پرداخت دستمزد، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. با این حال ما خیلی از مسائل را فراموش کردیم و برای خوشحالی هواداران تلاش می‌کردیم. با این حال ما به عنوان بازیکن توقع داریم باشگاه وقتی قراردادی منعقد می‌کند به طور کامل آن را بپردازد چون بازیکن هم روی مبلغ قرارداد حساب می کند. امیدوارم این مسائل هم حل شوند تا پرسپولیس راهش را ادامه بدهد. من امیدوارم در بخش مدیریت باشگاه هم شاهد ثبات باشیم. از وزیر ورزش خواهش می‌کنم مدیری برای باشگاه انتخاب کند که ۴ یا ۵ سال در این باشگاه کار کند تا بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند. پرسپولیس راهش را پیدا کرده و الان ثبات مدیریتی خیلی می‌تواند به این باشگاه کمک کند. ان شاء الله به ثبات مدیریتی برسیم تا بازیکنان هم دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند.

* کسب ۴ عنوان قهرمانی حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشت. شاید شنیده باشید که عنوان می‌شد پرسپولیس تیم حکومتی است و توجه ویژه‌ای به این باشگاه می‌شود. آیا به راستی حمایت ویژه‌ای از شما می‌شد؟

این حرف‌هایی که زده می‌شود واقعا پوچ است. ما وقتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم حدود ۲ میلیون دلار برای باشگاه درآمدزایی کردیم .همین درآمدها بود که به باشگاه از نظر مالی کمک کرد. خیلی از حرف هایی که زده می‌شود واقعا درست نیست. کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می کنند باید به وجدان خودشان رجوع کنند . پرسپولیس از نظر مشکلات مالی در مضیقه است و همانطور که خیلی از باشگاه‌های ایرانی مشکل مالی دارند این باشگاه هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند. در ۴ سال اخیر بارها شاهد اعتراض بازیکنان به شرایط مالی بودیم. حتی برخی اوقات در باره اعتصاب هم صحبت می‌شد. همین گونه مسائل نشان دهنده آن است که آنقدرها هم باشگاه پرسپولیس از نظر مالی در شرایط خوبی نبود. پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی دستمزد مربیانش را نتوانست بپردازد که باعث جدایی آنها شد. کسانی که صحبت از حمایت ویژه می کنند باید ببینند پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی سرمربی و برخی بازیکنانش را از دست داد.

* در کنار این حرف و حدیث‌ها نکته دیگری که خیلی به آن اشاره می‌شد این بود که می‌گفتند وزیر ورزش پرسپولیسی است. آیا از سوی وزارت ورزش حمایتی از شما شده است؟

این نتایجی که ما می‌گیریم به برخی “فشار” می آورد و به خاطر همین مجبور می‌شوند حرف های پوچ را به زبان بیاورند. آنها از نظر فنی نمی‌تواند مقابل ما کار کنند و به دنبال این حرف‌های حاشیه‌ای می‌روند.

* بعد از جدایی برانکو ایووانکویچ هوداران تیم پرسپولیس نگران وضعیت این تیم بودند. خیلی‌ها تصور می‌کردند با رفتن برانکو پرسپولیس دیگر نمی‌تواند موفقیت‌هایش را ادامه بدهد و به همین خاطر عنوان می‌شد که هر مربی جای برانکو بیاید کارش دشوار خواهد بود اما با این حال کالدرون آمد و شرایط خوب را دوباره ادامه داد. از آن روزها هم صحبت کنید.

در این چند سال سختی‌های زیادی را تحمل کردیم. با جدایی برانکو همه این دیدگاه را داشتند که پرسپولیس دیگر موفق نمی‌شود. از طرفی دیگر نگاه خوبی به مدیریت وقت باشگاه نمی‌شد. کار واقعا سخت شده بود. من فکر می‌کنم کالدرون جرأت زیادی به خرج داد که این تیم را به دست گرفت. او باید با فرهنگ ایران و خیلی از اتفاقات که در باشگاه رخ داده بود کنار می‌آمد در نهایت هم هر چه زمان گذشت شاهد بودیم که شرایط تیم با کالدرون بهتر شد. ابتدای فصل واقعا تیم بسیار خوبی در اختیار آقای کالدرون قرار  گرفته بود با این حال در کنار حواشی زیادی که در نیم فصل نخست داشتیم نتایج خوبی گرفتیم و توانستیم به قهرمانی نیم فصل برسیم. فکر می‌کنم با آمدن یحیی گل محمدی پازل تیم هم کامل شد و توانستیم برای چهارمین بار قهرمان بشویم.

* پارسال پرسپولیس در قهرمانی دبل کرد امسال هم این فرصت را دارید که علاوه بر لیگ دوباره در جام حذفی به قهرمانی برسید. آیا فکر می‌کنید پرسپولیس این انگیزه را دارد که دوباره جام حذفی را بالای سر ببرد؟

باید پله به پله پیش برویم. حالا که لیگ را به دست آوردیم همه تمرکزمان روی جام حذفی است. امیدوار است کادر فنی هم برنامه ریزی خوبی انجام بدهند تا بتوانیم جام حذفی را به دست بیاوریم. مطمئنا با یک تشکر خوب و برنامه ریزی درست می‌توانیم قهرمان جام حذفی هم بشویم.

* بعد از کسب ۴ عنوان قهرمانی در لیگ و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا احتمالا حال هواداران تیمتان رویای قهرمانی در آسیا در سر دارند فکر می‌کنید این پرسپولیس بتواند قهرمان آسیا بشود؟

قطعا ما هم به قهرمانی آسیا فکر می‌کنیم در کنار یحیی گل محمدی می‌شود برای قهرمانی در آسیا برنامه ریزی کرد ما این پتانسیل را داریم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیریم.

* به مشکلات مالی اشاره کردید. هر چه از نظر فنی، تیم روزهای خوبی را سپری می کند اما از نظر مالی مشکلات زیادی وجود دارد. به طور مثال هنوز بازیکنان نتوانسته اند مطالبات خودشان را دریافت کنند. این گونه مسائل شما را آزار  نمی‌دهد؟

مدیریت باشگاه آقای رسول پناه واقعا زحمت می‌کشدند الان با توجه به شکایت‌های مربیان خارجی شرایط باشگاه پیچیده شده است. امیدواریم ابتدا مشکلات آنها حل شود تا باشگاه با خطر محرومیت یا کسر امتیاز مواجه نشود. در ماه‌های اخیر هم مدیریت باشگاه تمام تلاشش را انجام داد که مشکلات مالی برطرف بشود ما امیدواریم به زودی این اتفاق رخ بدهد. بازیکنان بعد از این همه زحمت توقع دارند که حق و حقوقشان را به طور کامل دریافت کنند. ان شاء الله باشگاه هم کمک می کند تا حق و حقوق بازیکنان پرداخت شود.

* به عنوان سوال پایانی می‌خواهیم درباره مشکلات مدیریتی هم صحبت کنید این روزها شایعات زیادی درباره انتخاب مدیر عامل باشگاه مطرح می‌شود.  نظر شما در باره مسائل چیست؟

همانطور که گفتم پرسپولیس باید ثبات مدیریتی داشته باشد. این گونه رفت و آمدها و مسائل و مشکلات مدیریتی به باشگاه ضربه می‌زند در ۵، ۶ سال گذشته چند مدیر عامل در پرسپولیس تغییر کردند. این گونه مسائل برای این باشگاه خوب نیست. تیمی که افتخار زیادی کسب می کند باید ثبات مدیریتی داشته باشد.