تاریخ: 11:28 :: 2020/03/18
پیرزن سمنانی متولد دوران قاجار کرونا را به زانو درآورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهبوی کامل و ترخیص پیرزن کهنسال و ۱۰۳ ساله سمنانی پس از شکست کووید۱۹ خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهبوی کامل و ترخیص پیرزن کهنسال و ۱۰۳ ساله سمنانی پس از شکست کووید۱۹ خبر داد.

دکتر نوید دانایی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: این بیمار ۱۰۳ ساله متولد ۱۲۹۵ و مسن ترین بیمار کرونایی بهبودیافته در بیمارستان کوثر سمنان بوده که پس از بهبودی مرخص شده است.

وی با بیان اینکه این شهروند کهنسال با تلاش همکاران ما سلامتی خود را بازیافته ادامه داد: وضعیت عمومی این بیمار بهبودیافته کرونایی کاملا خوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به افزایش روند بهبودی بیماران کووید۱۹ در این استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۶۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در مراکز درمانی این دانشگاه پس از بهبودی و بازیافتن سلامت خود مرخص شدند.

این فوق تخصص اطفال با بیان اینکه در همین ایام اولین نوزاد از مادر مشکوک به کرونا در بیمارستان کوثر به دنیا امد تصریح کرد: حال مادر و کودک خوب است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: از ۵۱۷ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان سمنان ۲۷۱مورد در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه است.

وی خواستار همراهی بیشتر مردم با کادر درمانی و مسوولان بخش سلامت شد و گفت: شهروندان هم استانی می توانند با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشت اولیه، در کاهش درگیری کادر درمان در این شرایط بحرانی سهیم باشند.

برچسب ها: