تاریخ: 12:12 :: 2020/03/15
کرونا و بی اهمیتی جان مردم انگلیس برای ملکه!

در حالی شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی مدام در حال پخش گزارش‌های منفی از ویروس کرونا در ایران است،‌ اما دولت انگلیس نسبت به شهروندان خود بی تفاوت است.

ویروس کرونا همه گیر شده و می‌رود تا با گسترش خود در دنیا، یک بحران جدی را به وجود آورد.
کشورهای درگیر کرونا در حال مقابله و مبارزه با این بیماری هستند و هر چه در توان دارند به کار برده‌اند تا بتوانند از تبعات آن بکاهند.
رفتاری که مسئولات انگلیس در پیش گرفته‌ اند، رویه بی تفاوتی نسبت به این پدیده است که احتمال می‌ رود حتی یک جنگ بیولوژیکی باشد.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، که اکنون باید برنامه‌های دولت برای مقابله با کرونا را ابلاغ کرده باشد، وعده داده در تابستان به نبرد ویروس کرونا خواهد رفت!
چنین تصمیمی از سوی دولت انگلیس در حالی است که کشورهای درگیر کرونا، مقابله با این ویروس را از مدت‌ ها پیش آغاز کرده‌اند تا از گسترش آن جلوگیری کنند.
انگلیس نیز همچون دیگر کشورها، با سرایت ویروس کرونا روبرو بوده است و صدها نفر تاکنون در این کشور دچار ویروس کرونا شده‌ اند و چندین نفر جان باخته‌ اند، اما مقام های انگلیس نسبت به این ماجرا بی تفاوت هستند.
نکته قابل توجه در آنچه این روزها در انگلیس می‌گذرد نوع برخورد دولتمردان این کشور با بحران جهانی ویروس کروناست. در حالی که بسیاری از کشورها از مدت‌ها قبل مبارزه با کرونا را آغاز کرده‌اند و برآنند تا مانع از گسترش این بیماری در کشورشان شوند، اما در انگلیس گویا ملکه همچنان آخرین اولویت خود را به حفظ جان مردم در برابر کرونا اختصاص داده است.
در ۱۱ اسفند بود که خبرگزاری‌های دنیا اعلام کردند طی چند ساعت ۱۲ نفر به شمار مبتلایان به کووید – ۱۹ (ویروس کرونا) در انگلیس افزوده شد و یک انگلیسی نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.
دولت انگلیس سطح هشدار درباره این ویروس را از کم به متوسط افزایش داد. وزارت بهداشت انگلیس ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در خصوص شیوع کرونا به مجلس عوام این کشور اعلام کرد: تهدید کرونا درکشور به صورت فزاینده‌ای جدی شده است.
«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، آن زمان در سخنانی اعلام کرد که ارتش این کشور در حال آماده باش برای مقابله با شیوع و فراگیری ویروس کرونا است.
جانسون گفته است که در این ارتباط ارتش آمادگی دارد تا به پلیس در برقراری نظم عمومی در این کشور در صورت بدتر شدن وضعیت شیوع کرونا امدادرسانی کند. به گفته بوریس جانسون، از ارتش همچنین برای کمک به جلوگیری از شیوع کرونا استفاده خواهد شد.
این اقدامات و هشدارها در حالی مطرح می‌شود که نخستین دستگاه و نهادی که باید در بحران کرونا ورود کند وزارت بهداشت و مراکز بیمارستانی و درمانی کشور است نه ارتش یا پلیس!
حتی دولت انگلیس اقدام به لغو پروازهای خارجی نکرده است و همچنان ادامه دارد.
چنین رفتاری از سوی مقامات انگلیس در حالی دیده می‌شود که شبکه بی بی سی فارسی همچنان بر روی موضوع عدم لغو پروازهای ایران به چین و بالعکس در زمان شیوع کرونا در ووهان چین خبرسازی می‌کنند.
مسئولین بهداشتی انگلیس اعلام کرده‌اند با روندی که دیده می‌شود به احتمال زیاد ۸۰ درصد مردم این کشور به بیماری ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.
مدارس و دانشگاه‌های انگلیس همچنان برپا است و حتی بازی‌های ورزشی همچون فوتبال با حضور تماشاگران پر تعداد برگزار می‌شود که کمتر از ۶۰ هزار نفر تماشاگر ندارد.
مقامات انگلیس بیش از آن که نگران سلامتی مردم خود باشند نگران وضعیت اقتصادی سرمایه دارانی هستند که اگر بخواهند به ویروس کرونا توجه کنند، با زیان‌های زیادی روبرو خواهند شد.
برای دولتمردان انگلیس اولویت سرمایه داران و حفظ سرمایه‌های آن‌ها است و آخرین اولویت جان مردم است. در حالی که ایران همه امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته و سعی دارد از تبعات و تلفات جانی آن بکاهد، اما رسانه‌های فارسی زبان خارجی همچون بی بی سی سعی دارند حقایق را در ایران وارونه جلوه دهند و واقعیت‌های موجود در انگلیس در پس سرایت کرونا به این کشور را کتمان کنند.