گروه: . / علمی / جهان
تاریخ: 10:30 :: 2020/03/15
دانشمندان هلندی: به پادتن ویروس کرونا دست یافتیم

دانشمندان در هلند گفته‌اند که معتقدند به پادتنی دست یافته‌اند که می‌تواند برای شناسایی ویروس کرونا و پیشگیری انتقال این ویروس به سایر افراد مثمر ثمر باشد.با این حال اعلام شده که این پادتن بایستی بر روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار بگیرد که ماهها زمان خواهد برد. 

دانشمندان در هلند گفته‌اند که معتقدند به پادتنی دست یافته‌اند که می‌تواند برای شناسایی ویروس کرونا و پیشگیری انتقال این ویروس به سایر افراد مثمر ثمر باشد.

با این حال اعلام شده که این پادتن بایستی بر روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار بگیرد که ماهها زمان خواهد برد.

پیشتر این محققان موفق شده بودند پادتن ویروس سارس-۱ را نیز بدست بیاورند.

به نوشته بی بی سی، یافته‌های این دانشمندان باید مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار بگیرد و در همین حال در کانادا نیز محققان توانسته‌اند به موفقیت‌هایی در خصوص ویروس کرونا کسب کنند.

ان ال تایمز نیز نوشت: گروهی از محققان مرکز پزشکی اراسموس در رتردام و دانشگاه Utrecht در هنلد اعلام کرده‌اند آنتی بادی کشف کرده اند که در مقابل عفونت کووید ۱۹ مقابله می کند. این کشف در صورت تایید به تولید داروی آنتی ویروس منجر می شود و به افراد کمک می کند تا ابتلا به ویروس را در خانه تست کنند.

هم اکنون تحقیق این گروه از محققان توسط گروهی از پژوهشگران در پلتفرم آنلاین BioRxivدر حال بررسی است. آنها معتقدند پژوهش شان در نشریه نیچر نیز منتشر خواهد داشت.

در این تحقیق آمده است: در این مقاله ما درباره آنتی بادی توضیح می دهیم که ویروس SARS-CoV-2 (و البته SARS CoV) را خنثی می کند. ویروس SARS-CoV-2 به بیماری کووید ۱۹ منجر می شود.

به گفته محققان آنتی بادی کشف شده، ویروس را خنثی می کند و پتانسیل درمان کووید ۱۹ را دارد. در بخش دیگری از مقدمه این پژوهش آمده است: تا جایی که ما می دانیم این نخستین آنتی بادی است که ویروس را خنثی می کند. کشف چنین آنتی بادی بسیار نادر است.

پژوهشگران ادعا می کنند این تحقیق لزوما به تولید واکسن منجر نمی شود بلکه به توسعه داروی جدیدی کمک می کند که برای درمان افراد مبتلا به شاخه فعلی ویروس کرونا استفاده می شود. توسعه این دارو بسیار سریع تر از واکسن است اما همچنان باید ماه ها آزمایش شود. علاوه بر آن تولید آنتی بادی مذکور پرهزینه تر از واکسن است.