تاریخ: 15:18 :: 2020/03/04
کریم ، پاره وقت در تیم ملی !

ساعاتی پیش محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل تیم فوتبال پرسپولیس خبر حضور کریم باقری در تیم ملی به عنوان دستیار اسکوچیچ را رسانه‌ای کرد.

باقری که به دلیل شخصیت مناسب، کم حاشیه و مقبول در کلیت جامعه فوتبال ایران از دید دراگان اسکوچیچ به عنوان یک گزینه اصلی در تیم ملی انتخاب شده تا او بعد از ۵ سال موفق در پرسپولیس حالا در تیم ملی هم بخشی از پروژه ای باشد که قصد دارد با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان برسد.

 

با این حال آنچه محمدحسن انصاریفرد در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس به زبان آورده، عجیب و غیرمنتظره است؛ انصاریفرد که سیگنال های منفی هواداران پرسپولیس را در رابطه با جدایی کریم شنیده، اعلام کرده بنا بر خواسته سرپرست فدراسیون فوتبال موافقت صورت گرفته بر این مبناست که کریم باقری در زمان اردوها به تیم ملی ملحق شود و بعد از اتمام مسابقات و اردوها در جمع پرسپولیسی ها حضور داشته باشد.

 

این موضوع در شرایطی است که بدعت کاملا نادرست حضور یک چهره باشگاهی در تیم ملی مدت هاست از فوتبال ایران رخت بربسته  و کسی هم علاقمند به امتحان دوباره آن بعد از تجربیات شکست خورده قبلی نبوده است. اتفاقی که کاملا برخلاف اصول اولیه اداره یک تیم ملی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. با این وصف اگرچه سرمربی با در نظر گرفتن احساس نیاز دست همکاری به کریم باقری را دراز کرده اما اگر قرار باشد باقری در هر دو سمت مربی پرسپولیس و تیم ملی حضور داشته باشد، بدین معناست که پای کارهای غیراصولی دوباره به تیم ملی باز شده و این برای دراگان اسکوچیچ که همین حالا هم زیر فشار افکار عمومی است نمره مثبتی محسوب نمی‌شود.

 

کریم باقری یک چهره ملی در فوتبال ایران است و حضورش در پرسپولیس باعث نشده هواداران دیگر تیم ها به او احترام نگذارند.با این حال تعهد باشگاهی در نقطه ای متفاوت با منافع جمعی در تیم ملی تعریف می شود و شاید بهتر باشد راه دیگری برای این همکاری آزمایش شود.

 

به جز این باید به خود اعلام خبر از سایت باشگاه پرسپولیس هم ایراد گرفته که در شرایط فعلی و در حالی که حساسیت ها نسبت به برخی اتفاقات در فوتبال ایران تنش هایی را میان هواداران تیم ها بروز داده است، نحوه انتشار خبر از کانال این باشگاه برخلاف سیاست هایی است که باید در تیم ملی دنبال شود. (البته ظاهرا باشگاه پرسپولیس تحت فشار هواداران که راضی به جدایی باقری نیستند  دست به انتشار این خبر زده تا به آنها اعلام کند باقری حداقل تا انتهای فصل کنار تیم هست.)

در نهایت اگرچه تیم ملی  به حضور کریم باقری نیاز دارد اما  این احتیاج نباید منجر به زیرپا گذاشتن اصول بشود .در این باره باید در انتظار واکنش رسمی سرمربی تیم ملی هم ماند.