گروه: وبگردی
تاریخ: 14:55 :: 2020/03/04
پارکینگ شلوغ و رنگارنگ پایتخت که برای ورود به آن، باید پیاده باشید! +تصاویر

جمعه‌ها جزو آن روزهایی است که آدم ابدا دلش نمی‌خواهد در خانه بماند ولی شهر در ساعات اولیه روز تعطیل است. تقریبا اکثر مراکز تفریحی و خرید در عصر جمعه باز می‌شود. اما در این بین جمعه بازار تهران که در پارکینگ پروانه برگزار می‌شود، ساعات اولیه روز شروع به فعالیت می‌کند و اینجا می‌تواند برای تفریح در جمعه مکان مناسبی باشد.

جمعه‌ها جزو آن روزهایی است که آدم ابدا دلش نمی‌خواهد در خانه بماند ولی شهر در ساعات اولیه روز تعطیل است. تقریبا اکثر مراکز تفریحی و خرید در عصر جمعه باز می‌شود. اما در این بین جمعه بازار تهران که در پارکینگ پروانه برگزار می‌شود، ساعات اولیه روز شروع به فعالیت می‌کند و اینجا می‌تواند برای تفریح در جمعه مکان مناسبی باشد. در این زمینه سایت لست سکند گزارشی تهیه کرده است که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

جمعه بازار در پارکینگ پروانه

یکی از جمعه بازارهای تهران در پارکینگی در خیابان جمهوری به نام پروانه برپا می‌شود. این پارکینگ در روزهای به جز جمعه برای پارک ماشین استفاده می‌شود اما در روز جمعه دست فروشان بساط خود را در طبقات پهن می‌کنند.

در جمعه بازار پارکینگ پروانه می‌توان لوازمی مانند لوازم و ظروف عتیقه و قدیمی، گلیم و فرش‌های دست بافت قدیمی، بدلیجات دست‌ساز، دکوری‌های قدیمی و تاریخی و کلی لباس رنگارنگ دید. این جمعه بازار به دست‌فروشان عتیقه و ظروف سنتی مشهور است و اغلب افرادی که به این بازارچه آخر هفته می‌روند برای دیدن یا خریدن این اجناس است.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran2.jpeg

 

اجناس رنگارنگ جمعه بازار

با ورود به پارکینگ پروانه در طبقه اول می‌توانید بیشتر عتیقه فروش‌ها را ببینید. اینجا بهترین مکان برای افرادی است که عاشق عتیقه و اجناس قدیمی هستند. در میان اجناس این دست‌فروشان از دستگاه گرامافون و صفحه‌های قدیمی آن را می‌توان دید تا انگشترها و کلیدهای قدیمی که برخی از آنها شما را به دوران تاریخی بسیار قدیم مانند عهد قاجار می‌برد. ظروف مسی و چراغ‌های قدیمی از دیگر اجناسی است که در این طبقه شاهد آن خواهید بود.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran3.jpeg

 

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran4.jpeg

 

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran5.jpeg

 

در طبقه دوم و سوم جمعه بازار می‌توانید لباس‌های سنتی، کیف و اکسسوری‌های قدیمی و سنتی را ببینید. در این طبقات اغلب لباس‌ها نو هستند و قیمت‌ آنها نیز از میانگین قیمت بازار پایین‌تر است. البته در میان این اجناس، لباس‌ها و پارچه‌ها و پرده‌های دست دوم و گاهی نیز نو دیده می‌شود که از کشورهای همسایه وارد ایران شده‌اند. برخی از این اجناس بسیار قدیمی هستند و جزو کالاهای عتیقه محسوب می‌گردد.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran6.jpeg

 

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran7.jpeg

 

در بخشی از این طبقات نیز انواع گلیم و فرش‌های نمدی و پشمی دیده می‌شود که برای عاشقان فرش مکانی عالی است. در میان این اجناس اما لوازم چوبی هم دیده می‌شود که این اجناس اغلب دست ساز هستند.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran12.jpeg

 

در میان طبقات و راهروهایی که شما را به طبقات بعدی می‌رسانند غذاهای سنتی و فست‌فودهایی وجود دارد که می‌توانید برای لحظه‌ای در این مکان خستگی در کنید. در این قسمت‌ها پنجره‌هایی رو به خیابان وجود دارد که امکان دریافت هوای آزاد را به شما می‌دهد.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran10_result.jpeg

 

نکاتی پایانی برای رفتن به پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه همانطور که گفته شد در خیابان جمهوری و در نزدیکی چهار راه استانبول قرار دارد. این مکان در روزهای عادی بسیار شلوغ است و امکان پیدا کردن پارکینگ سخت است، برای همین پیشنهاد می‌کنیم برای رفتن به پارکینگ پروانه به ویژه در روز‌های آخر سال از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارکینگ پروانه ایستگاه مترو سعدی است.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran8.jpeg

 

پارکینگ پروانه با تمام زیبایی‌هایی که دارد اما تهویه مناسبی ندارد و شلوغی بیش از حد می‌تواند شما را کلافه کند. بنابراین با در نظر گرفتن این مورد به جمعه بازار پارکینگ پروانه بروید و قبل از خرید از قیمت کالای خارج از جمعه بازار آگاهی کسب کنید زیرا اغلب دست‌فروشندگان قیمت‌های پرت اعلام می‌کنند.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran11_result.jpeg

 

هر کالایی که خریداری کردید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و بعد از بررسی پرداخت را انجام دهید زیرا ممکن است دستفروشان همیشه در جمعه بازار نباشند.

parvaneh-parking-jome-bazaar-tehran9_result.jpeg

 

انجمن‌های خیریه در پارکینگ پروانه

یکی از اتفاقات خوبی که در پارکینگ پروانه یا جمعه بازار دیده می‌شود حضور انجمن‌های خیریه است. انجمن‌های خیریه در بین مردم ترشی و شیرینی‌های خانگی می‌فروشند و پول آن را به نفع مردم مستمند و بیمار استفاده می‌کنند.

برچسب ها: