تاریخ: 15:22 :: 2020/02/19
ویروس کرونا به ایران رسید؛ نتایج آزمایش ۲ نفر مشکوک به کرونا در قم مثبت گزارش شد

کیانوش جهانپور در گفتگو با وبدا افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته […]

کیانوش جهانپور در گفتگو با وبدا افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

کرونا به ایران رسید؛ نتایج آزمایش ۲ نفر مشکوک به کرونا در قم مثبت گزارش شد

جهانپور تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا از ۲ هزار نفر فراتر رفت

به گزارش آفتاب‌نیوز؛  بنا به اعلام مقامات چین تعداد مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در روز چهارشنبه به ۷۴ هزار ۱۸۵ نفر رسید. این رقم به این معنا است که شمار مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴۹ نفر افزایش یافته است. حدود ۹۰۰ نفر نیز در دیگر کشورهای جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

به گفته مسئولان چین، مدیر یکی از بیمارستان‌های شهر ووهان یکی از ۲۰۰۴ نفری است که تاکنون در این کشور به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

هر چند نگرانی‌ها از شیوع بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد اما سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که بیش از ۸۰ درصد مبتلایان تنها به نوع خفیفی از این بیماری مبتلا شده‌اند. این سازمان همچنین اعلام کرده است که نوع جدید ویروس کرونا در خارج از استان هوبی در چین تنها در بین «بخش بسیار کوچکی» از جمعیت شیوع پیدا کرده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت تنها حدود دو درصد از مبتلایان در خارج از استان هوبی جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

به نوشته یورونیزو؛ نتیجه بررسی های این سازمان نشان می دهد که احتمال مرگ افراد به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا تا سن ۳۹ سالگی تنها ۰.۲ درصد است. این رقم با بالارفتن سن بیماران افزایش می یابد.

تاکنون پنج نفر در خارج از خاک چین به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. این افراد ساکن فیلیپین، هنگ کنگ، ژاپن، تایوان و فرانسه بودند.

ویروس کرونا به ایران رسید؛ نتایج آزمایش ۲ نفر مشکوک به کرونا در قم مثبت گزارش شد

به نوشته خبرگزاری ایرنا، بیمارستان کامکار قم بعنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا مشخص شد

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست بنابر این مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند.

بیمارستان فرقانی بعنوان محل قرنطینه بعدی در صورت نیاز، مشخص شد.

ویروس کرونا به ایران رسید؛ نتایج آزمایش ۲ نفر مشکوک به کرونا در قم مثبت گزارش شد

برچسب ها: ,