تاریخ: 11:31 :: 2019/09/02
بلوتوث محبوب ترین ابزار حمله هکرها

محققان حاضر در کنفرانس امنیتی دفکان ۲۰۱۹ می‌گویند قابلیت بلوتوث که امروزه به بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی افزوده شده، از جمله عوامل تسهیل کننده موفقیت حملات هکری است.

به نقل از آسین ایج، استاندارد بلوتوث مشکلات و آسیب پذیری‌های امنیتی خاصی دارد که به خصوص در زمان برقراری ارتباط میان یک دستگاه با بلوتوث روشن به گوشی می‌تواند برای سرقت داده‌ها و استراق سمع مورد سواستفاده قرار بگیرد.

همچنین باید توجه داشت که با گسترش استفاده از بلندگوها و هدفون های بی سیم که از طریق بلوتوث به گوشی یا دیگر وسایل پخش فایل‌های چندرسانه ای متصل می‌شوند، خطر نفوذ هکرها و سرقت داده باز هم بیشتر می‌شود.

یکی از آسیب پذیری‌های بلوتوث که سواستفاده از آن را تسهیل کرده و علیرغم کشف در سال ۲۰۱۷ هنوز هم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، آسیب پذیری موسوم به بلوبورن است که به هکرها امکان می‌دهد به تمامی دستگاه‌های دارای بلوتوث دسترسی یابند. به عنوان مثال می‌توان از این طریق به یک بلندگو، هدفون و غیره که با بلوتوث به گوشی وصل شده‌اند نفوذ کرد.

هکرها با سواستفاده از بلوبورن ضمن استراق سمع، حتی داده‌های به اشتراک گذارده شده را دستکاری کرده و تغییر می‌دادند. لذا کاربران باید در زمینه استفاده از بلوتوث محتاط باشند.