تاریخ: 12:18 :: 2019/07/15
استقلال پرونده پروپیچ را بست

باشگاه استقلال پرونده مهاجم کروات خود را در آخرین روز فرصت قانونی بست.

مدیران استقلالدر نهایت مجبور شدند با پرداخت نقدی و در کشور کراوسیبا استفاده از همکاری های سفارت ایران در این کشور، پرونده مهاجم کروات خود در لیگ پانزدهم را ببندند. امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال چندی قبل اعلام کرده بود بعد از سفر خطیر به سوئیس این باشگاه امیدوار است تا با کمک فیفا و از محل مطالبات باشگاه استقلال برای پرداخت پول اقدام شود و البته آنها اقدام موازی برای پرداخت این رقم را با کمک وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کرواسی آغاز کردند تا اگر فیفا نتوانست مشکل آبی ها را حل کند، با پرداخت نقدی این مشکل را برطرف کنند.

در نهایت باشگاه استقلال در آخرین روز فرصت قانونی پرونده خرید پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم را که سال ۱۳۹۴ به استقلال پیوسته بود، بست. خریدی که در سال ۱۳۹۵ استقلالی ها با پرداخت تنها ۳۰ هزار دلار می توانستند به بهترین شکل آن را به اتمام برسانند اما در نهایت مجبور به پرداخت رقمی شدند که شاید یک پنجم بودجه سالانه آنها باشد و لطمه بزرگی به روند این تیم بزند؛ لطمه ای که اگر به صحبت های مدیران استقلال اعتماد کنیم به قیمت از دست رفتن پاتوسی تمام شده است.

پروپئیچاز لیگ آلبانی و با تصمیم مظلومی راهی تهران شد اما سرمربی استقلال در آن فصل خیلی به او اعتماد نکرد و سجاد شهباززاده گزینه اصلی او در خط حمله بود؛ گلزنی برابر سایپا دو هفته پیش از پایان مسابقات شاید مهم ترین گل این بازیکن بود که استقلال را به صدر جدول رساند اما آبی ها هفته بعد صدر را از دست دادند تا حتی گل با ارزش این بازیکن نیز بی ثمر شود.

پرونده های شبیه به پئیچ همین حالا نیز در باشگاه استقلال در جریان است؛ بازیکنانی مانند بویان و البته شفر و کادرفنی او افرادی هستند که اگر استقلالی ها با آنها خیلی سریع توافق نکنند، مجبور به پرداخت رقم های بسیار بالا خواهند شد و شاید چند سال بعد جوانی مانند صیادمنش در ترکیب استقلال وجود نداشته باشد که رقم ترانسفر او برای این مخارج هزینه شود. رقمی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار که می توانست به استراماچونی کمک زیادی برای موفقیت در فصل جاری بکند در استقلال هزینه اشتباهات مدیرانی شد که البته این روزها خیلی حوصله صحبت کردن درباره اشتباهات گران قیمت خود را ندارند و ترجیح می دهند با موضوعاتی مانند پول نداشتیم و یا تغییرات بد موقع مدیریت این ضرر نزدیک به ۸ میلیاردی را توجیه کنند.