تاریخ: 14:31 :: 2019/07/14
نستعلیق، خط رسمی ایران می‌شود؟

محمدرضا عارف و سیده‌فاطمه ذوالقدر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه آثار بهمن پناهی که در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست بازدید کردند.

در پایان این بازدید که با مشایعت سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران همراه بود، محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بهمن پناهی را هنرمندی حاذق دانست و افزود: «قطعا آثار این هنرمند در آینده ارزش خود را نشان خواهد داد. ایشان به زیبایی از تنوع رنگ و حروف به شکل‎های مختلف استفاده کرده است.»

وی با اشاره به هنر در دیپلماسی فرهنگی خاطرنشان کرد: «زبان هنر زبان کاهش تنش‎ها است. زبان صلح است. زبان وحدت است. زبان انسجام است و مطمئنا هنر می‎تواند بیانگر فرهنگ و تمدن کهن و عمیق ایرانی و در راستای کاهش تنش‎ها و تبلیغات سوء که علیه فرهنگ ایران می‎شود موثر باشد.»

سیده‌فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت : «بهمن پناهی کوشیده تا میراث ایرانی را در آثار خود به نمایش بگذارد. این آثار قدرت تخیل انسان را بالا می‎برد و انسان را به فکر وا می‎دارد.»

او در پایان صحبت‌هایش از پیشنهاد بهمن پناهی مبنی بر معرفی خط نستعلیق به عنوان خط رسمی ایران در نوشته‎ها، مکاتبات، پول رسمی کشور و … به عنوان خط تاریخی، سنتی استقبال کرد و گفت: «این پیشنهاد در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح خواهد شد و امیدوارم  در نهایت عملی شود.»

نمایشگاه نقاشی‎خط بهمن پناهی با عنوان موزیکالیگرافی تا ۲۸ تیر در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست.