تاریخ: 12:43 :: 2019/07/10
۱۰ برابر شدن نرخ بیمه پس از حمله به نفتکش‌ها در خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی آردمور گفت: در ۲ ماه گذشته به دنبال حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز، قیمت بیمه کشتی‌ها ۱۰ برابر شده است.

سی‌ان‌بی‌سی نوشت، آنتونی گورنی، مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی آردمور می‌گوید: در ۲ ماه گذشته به دنبال حمله به نفتکش‌ها در نزدیکی تنگه هرمز قیمت بیمه کشتی‌ها واقعاً ۱۰ برابر شده است.

از ماه می تا کنون ۶ نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز و البته یک هواپیمای بی‌سرنشین متجاوز به آب‌های ایران مورد هدف قرار گرفتند. این تنگه یکی از مهمترین آبراهه‌های جهان است که ایران، عمان و امارات متحده عربی را از هم جدا می‌کند.

همه کشتی‌ها برای فعالیت به انواع مختلف بیمه نیاز دارند که این شامل پوشش سالانه برای خطر جنگ و هزینه اضافی برای برای ورود به مناطق با ریسک بالا می‌باشد.

آنتونی گورنی می‌گوید: ما به عنوان یک شرکت کشتی‌رانی و بخشی از صنعت کشتی‌رانی جهانی، تهدیداتی که متوجه خدمه و کشتی‌های ما هستند را بسیار جدی تلقی می‌کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تجارت ما به صورت عادی در حال انجام است اما در نتیجه این حملات نرخ بیمه در ۲ ماه اخیر برای ترانزیت از تنگه هرمز ۱۰ برابر شده است.

گورنی می‌گوید: هر کسی که مسئول این حملات است نشان داده که می‌تواند بسیار مخرب عمل کند.

طبق گزارش نیکی آسیا، نرخ بیمه کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز که قبلاً ۰.۰۲۵ درصد ارزش کشتی بود، بعد از حملات ۱۳ ژوئن به ۰.۲۵ درصد ارزش کشتی جهش کرده است.