تاریخ: 12:30 :: 2019/06/17
کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹| انتقاد سرمربی پاراگوئه از حضور آسیایی‌ها بعد از توقف مقابل قطر

فوتبال جهان - سرمربی تیم ملی پاراگوئه پس از عوض شدن پیروزی تیمش با تساوی مقابل قطر از حضور این تیم آسیایی در جام ملت‌های آمریکای جنوبی ایراد گرفت.

دورادو بریتزو سرمربی تیم ملی پاراگوئه پس از تساوی ۲ بر ۲ شب گذشته (یکشنبه) شاگردانش مقابل قطر در گروه دوم جام ملت‌های آمریکای جنوبی، از حضور حریف آسیایی و همچنین ژاپن در کوپا آمه‌ریکا انتقاد کرد.

امسال کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از تیم‌های ملی قطر و ژاپن، قهرمان و نایب قهرمان جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹، به عنوان میهمان دعوت به عمل آوردi اما این نخستین دوره‌ای نیست که مقامات فوتبال آمریکای لاتین از تیم‌های آسیایی برای شرکت در کوپا آمه‌ریکا دعوت می‌کنند و قرار است که سال آینده هم که کوپا آمه‌ریکا به میزبانی کلمبیا و آرژانتین برگزار می‌شود، استرالیا به عنوان عنوان میهمان به این رقابت‌ها دعوت شود، اتفاقی که بریتزو مخالف آن است.

بریتزو در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل قطر به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که در مورد رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا، تصمیم درست و منطقی این باشد که شما با تیم‌هایی از قاره آمریکا مسابقات را برگزار کنید. شما دارید از من درباره تیم‌های دعوت شده سؤال می‌پرسید، درست است؟ در مورد قطر و ژاپن؟ من فکر می‌کنم که بهتر است ما یک کوپا آمه‌ریکای متشکل از تمام تیم‌های قاره آمریکا شامل آمریکا مرکزی و شمالی داشته باشیم و در هر دوره فقط این تیم‌ها در این تورنمنت حضور داشته باشند. من هرگز ندیده‌ام که در اروپا، تیمی از آمریکای جنوبی برای حضور در جام ملت‌ها دعوت شود.

بریتزو افزود: منظور مرا اشتباه متوجه نشوید. شاید امروز حرف من جنجالی به نظر برسد آن هم درست پس از بازی مقابل قطر اما من کاملاً باور دارم که کوپا آمه‌ریکا باید با حضور تمام تیم‌های آمریکایی در یک تورنمنت و با حضور تیم‌های کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی (کونکاکاف) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبل) برگزار شود.

سرمربی تیم ملی پاراگوئه درباره نتیجه‌ای که تیمش از اولین بازی خود در کوپا آمه‌ریکا گرفت هم گفت: این نتیجه ما را ناراحت کرد. برای کسب پیروزی‌ آمده بودیم و همگی از هوادار تا مربی می‌‌خواستیم که سه امتیاز را بگیریم. باید حواس‌مان به رقبا، به واقعیت مسابقات و خیلی چیزها درباره شرایط فعلی باشد. تیم ما در یک چرخه جدید قرار گرفته است. هیچ بهانه‌ای برای اینکه نتوانیم خوب بازی کنیم، نمی‌بینم. در بازی امروز ما برای تصاحب توپ مخصوصاً در میانه میدان و بعد از ۲ بر صفر پیش افتادن، مشکلات زیادی داشتیم که اگر اینطور نبود، نتیجه دیگری برای بازی رقم می‌خورد.