تاریخ: 11:46 :: 2019/06/18
اعتراف بی‌سابقه بولتون به شجاعت ایرانی‌ها

مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تأکید بر ابراز تمایل واشنگتن برای مذاکره با ایران گفت که ایرانی‌ها در حقیقت از توانمندی‌های آمریکا هیچ هراسی ندارند.

جان بولتون در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌ فری بیکن» از ابراز تمایل واشنگتن برای گفت‌وگو با ایران خبر داد.

با این حال، بولتون که مواضع جنگ‌طلبانه و تندی در قبال ایران اتخاذ کرده است، ادعاهای دیگر مقامات آمریکا علیه ایران تکرار کرد و گفت که گزارشات اطلاعاتی در ماه گذشته، در خصوص حملات پنهانی نواب ایران در غرب آسیا و جنوب آسیا هشدار داده بود.

بولتون در خصوص تنش‌های میان آمریک

ا و ایران تصریح کرد: «وضعیت بسیار پرمخاطره‌ای وجود دارد». وی در توجیه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت: «راهبرد امنیت ملی، ایران را بعنوان یکی از چهار تهدید اول معرفی کرده است و ما باید اطمینان حاصل کنیم قابلیت ممانعت آنها از این نوع فعالیت‌ها را که مردم و تأسیسات آمریکا و بازار جهانی نفت را تهدید می‌کند، دارا هستیم».

علیرغم آنکه واشنگتن در حال پیشبرد اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه است، بولتون، درباره اقدامات تحریک‌آمیز ایران هشدار داد و گفت: «اگر ایران درباره عزم رئیس‌جمهور در این خصوص (اقدامات تحریک آمیز ایران) تردید کند، اشتباه بزرگی مرتکب شده است».

*ایران از توانمندی‌های آمریکا هراسی ندارد

وی ضمن دفاع از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران تأکید کرد، ایرانی‌ها «طوری رفتار می‌کنند گویی دوران دولت اوباما است و در حقیقت هراسی از توانمندی‌های آمریکا ندارند.