تاریخ: 10:25 :: 2019/06/09
ظریف: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که به ایران انتقاد کنند

محمد جواد ظریف صبح روز یکشنبه در جریان بازدید از مدرسه راهنمایی علامه حلی شماره ۳ در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فردا (دوشنبه) همتای آلمانی شما به تهران خواهد آمد و از دیگر سو در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن انتقاداتی از سوی کشورهای اروپایی به تهران هستیم با توجه به این موضوع، چه صحبت‌هایی باید در تهران با وزیر امور خارجه آلمان صورت بگیرد، اظهار کرد: اروپایی‌ها اصلاً در موقعیتی نیستند که به ایران انتقاد کنند حتی در موضوعاتی که ارتباطی به برجام ندارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه سیاست‌های اروپا در منطقه ما چیزی به جز خسارت به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان فروش سلاح به عربستان برای بمباران مردم یمن را متوقف کرده‌اند ولی برخی از آنها همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در مجموع غرب به رژیم‌های خودکامه در منطقه ما اجازه داده است که جنایت انجام دهند و لذا ضروری است که در جریان گفت‌وگو با آنها این مسائل مطرح شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ وظیفه اروپایی‌ها و طرف‌های عضو برجام در مورد ایران بیان شده است و آنها وظیفه دارند که شرایط عادی سازی تبادلات اقتصادی ایران را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: آنها باید پاسخ دهند که در این مسیر چه اقداماتی انجام داده‌اند.

ظریف افزود: در برجام، اقدام مهم نیست و نتیجه مهم است و آنها باید بگویند که از اقداماتشان چه نتایجی گرفته‌اند، اینکه بگویند ما تلاش کرده‌ایم و نشد ما هم از این به بعد می‌توانیم تلاش کنیم و بگوییم نشد.
انتهای پیام