گروه: *
تاریخ: 11:28 :: 2018/11/10
بهترین کشور برای توسعه در زمینه هوش مصنوعی کجاست؟

کشوری را تصور کنید که دارای ارتش قدرتمندی از کارمندان در زمینه تکنولوژی است و دولت آن نیز از هوش مصنوعی و بلاک چین پشتیبانی می کند و سرمایه گذاری میلیاردی در مقیاس وسیع می کند که به سرعت در حال آزمایش و اجرا است.

رح های استراتژیک چین برای هوش مصنوعی

همه این موارد در زمینه های هوش مصنوعی و بلاک چین در کشور چین است. طرح های استراتژیک و بلندپروازانه این کشور در زمینه هوش مصنوعی از ماه ژوئن ۲۰۱۷ و با هدف ایجاد یک صنعت داخلی با سرمایه ۱ تریلیون یوآنی (۱۵۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۳۰ تعیین شد. پس از آن رئیس جمهور چین، جیانگینگ از کشور خود خواست تا رهبری این فناوری ها در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین را در سراسر دنیا دست خود بگیرد.

بخش هوش مصنوعی فعال تر از همیشه

بخش هوش مصنوعی در صنعت چین در سال گذشته تنها ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و این سطح سرمایه گذاری همچنان ادامه خواهد یافت زیرا تمام غول های فناوری و بانک ها به طور فعال سرمایه گذاری و توانایی های خود را در این زمینه بالا می برند. به عنوان مثال غول جست و جوی چینی بایدو در حال حاضر علاوه بر توسعه خودروهای خودران، به فکر توسعه اسپیکرهای هوشمند خانگی، نرم افزار ترجمه نیز است.

بهترین کشور برای توسعه در زمینه هوش مصنوعی کجاست؟

تاسیس شهر هوشمند

غول تجارت الکترونیک JD.com یک موسسه تحقیقاتی برای شهر هوشمند تاسیس کرده است که هدف آن تسهیل توسعه ساخت شهر هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده های بزرگ و تکنولوژی های بلاک چین است. مثال دیگر از شرکت های چینی، SenseTime است که با دریافت یک میلیارد سرمایه گذاری از جانب علی بابا بر سیستم های تشخیص چهره و تصویر از طریق ترکیب دید کامپیوتری و یادگیری عمیق تمرکز کرده است.

این کشور به طور گسترده در زمینه هماهنگی و کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف فعالیت هایی را به انجام رسانده است. فاکتورهایی را در این زمینه در مفاهیم متقابل مانند ترکیب هوش مصنوعی با بلوک چین، اینترنت اشیا با فضای ابری و … و تبدیل کردن آن به یک کل به جای جز است.

شرکت JD.com تکنیک های بلاک چین را در زمینه های گوناگون کسب و کار خود از تدارکات و زنجیره تامین اعمال کرد  و در ماه اگوست نیز از سرویس مبتنی بر بلاک چین خود به نام BaaS رونمایی کرد. این سرویس به طور مشخص کسب و کارها را قادر می ساخت تا بدون نیاز به توسعه فناوری، راه حل هایی را برای ساخت، میزبانی و راه اندازی رویکردهای بلاک چین فراهم کنند