تاریخ: 9:43 :: 2019/05/13
گلاره کاکاوند پور: عملکرد دانشگاه آزاد فوق‌العاده بود

رییس دپارتمان سه به سه بانوان فدراسیون بسکتبال معتقد است نتیجه تیم دانشجویان فوق العاده بوده و البته این تیم در لیگ جهانی کار سختی پیش‌رو دارد.

تیم بسکتبال بانوان دانشجویان کشورمان در قالب تیم دانشگاه آزاد در پنجمین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره دانشجویان دختر آسیا موفق شد با کسب نایب قهرمانی برای نخستین بار به لیگ جهانی این رقابت‌ها صعود کند.

گلاره کاکاوندپور، رییس دپارتمان سه به سه بانوان فدراسیون بسکتبال درباره عملکرد تیم دانشگاه آزاد در این رقابت‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: عملکرد تیم فوق‌العاده بود چون این تیم جوان است و تقریبا سه تا از این بازیکن‌ها، بازیکن‌ زیر ۲۳ سال ما هستند که زیر نظر خود خانم زمان‌پور در اردوها شرکت می‌کنند. ما توقع نداشتیم که بخواهند بروند و در بازی‌های آسیایی چنین مقامی کسب کنند. باید توجه داشت که این رقابت‌ها بازی‌‌های غرب آسیایی نیست و سطح آن بالا است چرا که تیم‌ هایی مثل چین یا چین تایپه، تیم‌های قدری در بسکتبال هستند. به شخصه از این نتیجه بسیار خوشحال شدم و اتفاق مثبتی در بسکتبال ۳ نفره رقم خورده و مسیری است که شروع شده و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و تیم‌های دیگرمان هم مثل تیم ملی بزرگسالان در کاپ آسیا بتوانند موفق شوند که اول خردادماه اعزام خواهند شد.

وی افزود: در مسابقات دانشجویان رده سنی و قانونی که وجود دارد رده زیر ۲۴ سال است و باید حتما دانشجو باشند. تیم‌ها هم با تمام قدرتشان آمده بودند اما به خاطر رده سنی که وجود دارد بچه‌ها سطحشان نزدیک به هم بود و همانگونه که می‌دانید بسکتبال ۳ نفره طوری نیست که بگوییم از قبل برنده مشخص است و باید تا آخرین لحظه‌ها بازیکنان بجنگند و واقعا خوشحال کننده بود فیلم‌هایی که از بازی‌ها دیدیم و بعضی بازی‌ها را توانستیم لایو ببینیم، بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد.

رییس دپارتمان سه به سه بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به حضور دو ساله تیم‌های کشورمان با پوشش اسلامی در مسابقات بسکتبال خاطرنشان کرد: بسکتبال ما سالها از اعزام محروم بوده است و در بازی‌های برون مرزی هر اتفاق مثبتی که رقم می‌خورد خیلی به چشم ما می‌آید چون ما سال‌ها در اردوها شرکت می‌کردیم و هیچ بازی برون مرزی نبود و این بچه‌ها از نظر سنی نسبت به تیم بزرگسالمان رده سنی‌شان زیر ۲۳ سال است و آینده‌ای که برای آنها می‌بینم خیلی روشن است. یکی از اهداف ما این است که استعدادیابی کنیم و بسکتبال را از سنین پایین ترویج بدهیم. همین که الان بچه‌های زیر ۲۳ سال موفقیت کسب می‌کنند اتفاق خیلی مثبتی است و اینکه خانم سمانه ثابت‌زاده هم به عنوان قهرمان پرتاب‌های سه امتیازی در این دوره از مسابقات معرفی شد نیز یک دیگر از نکات مثبت این رقابت‌ها بود.

کاکاوندپور در ادامه و درباره صعود این تیم به لیگ جهانی و سطح کیفی آن رقابتها  تصریح کرد: راه خیلی سختی  است و بالاخره تیم‌های دیگر خیلی زودتر از ما بسکتبال ۳ نفره را در کشورشان شروع کردند ولی ما خیلی در این رشته نوپا هستیم. تازه شروع کردیم و اگر بخواهیم این روند ادامه‌دار باشد باید همانگونه که عرض کردم در سنین پایه کار را آغاز کنیم و خوشبختانه این اتفاق مثبت شروع شده است. درباره لیگ جهانی هم باید بگویم، لیگ جهانی لیگی است که خیلی سطح آن بالاتر از آسیا است و کشورها خیلی زودتر از ما راه افتادند. بنابراین ما راه و مسیر سختی داریم و باید تلاش روزافزون داشته باشیم.

وی در پایان گفت: جا دارد از دانشگاه آزاد تشکر کنم که این تیم را حمایت و به این رقابت‌ها اعزام کرد امیدوارم که ارگان‌های دیگر دولتی و به ویژه بخش خصوصی در بخش‌های مختلف بتوانند این تیم‌ها را بتوانند اعزام کنند.